Túrabeszámoló

Összességében véve igazán remek túránk volt. A szeles időjárás ellenére jó időnk volt. Az út minősége elviselhető. Héreg kifejezetten ajánlott, Csobánka kötelező. Tata-Tarján javasolt. Tát-Piliscsaba szintén. A teljes útvonal tartogatott azért némi meglepetést. Helyenként tréfás volt a magyarországi rögvalósághoz szokott idegeinknek is.

Útvonal végül: Bp-Budakeszi-Zsámbék-Bajna-Tarján-Tatabánya-Tata-Tarján-Nyergesújfalu-Tát-Tokod-Dorog-Tokod-Sárisáp-Úny-Tinnye-Piliscsaba-Pilisvörösvár-Csobánka-Budakalász-Üröm-Bp

A teljes táv: valamivel több mit 220 Km lett.


Reggel időben érkeztem a Műcsarnok melletti biciklitárolóhoz. Kikerültem néhányszáz turistát majd leparkoltam.
Kisvártatva befutott Viktor a Ducatival és Laci a TDM-el. Nemsokára Misi is begurult a K1200R bömösével. Lukylac a tér túloldalára parkolt a Goldwingesek közé. Meg is kapta érte a magáét. :p
Indulás előtt még idősödő spanyol turisták fotózkodtak Misi BMW-jével. Odajött két mama, az egyik simán felpattant a bömösre, majd kérte, hogy fotózzuk le. Indulás után a Margit híd felé vettük az irányt. A Budai hídfőnél lezárás volt ami miatt kis kitérőt tettünk a Csalogány utca felé, majd átverekedtük magunkat a Széna tér romjai között. Budapestről csak annyit tudok mondani, hogy motorozhatatlanul szarok az utak.
Budakeszit elhagyva már illatos akácfák között húztuk Páty felé. Zsámbékon kicsit eltévesztettem az irányt, de hamar ráleltünk a helyes útra. Zsámbék és Bajna közt jó az út. Itt-ott felmarással javították az utat ami tréfásan dobálgatja a motor hátulját a kanyarokban. Erős szél fújt ami főleg kanyarokban tudott izgalmas pillanatokat szerezni, amikor döntés közben átrakja a motort. A táj dimbes-dombos kanyargós.
Bajna után Héreg felé fordultunk. Hát mit ne mondjak. Olyan az út mint a vaj. Frissen aszfaltozott sima. Nem vagyok én ehhez hozzászokva. Valahogy így képzelem el az alpesi legelők közötti szerpentineket. Nagyon zsír! Ajánlott kategória. Héreg után is viszonylag jó az út Tarjánig.
Tarján és Tatabánya közt erdős kanyargós szakasz következett. Volt egy szakasz ahol mintha fel lett volna locsolva olajjal a kanyar íve. Nem tudtam eldönteni, hogy direkt, vagy valaminek kifolyt az olaja kanyar közben. Az erdő nagyon szép, a kanyarok elég szűkek.
Az 1-es főútról nincs mit mondani. Nagyon gáz, hogy a településeken végig 40-es korlátozás van érvényben. Van ahol 30 a határ. Kínosan lassú.
Tatán a tó mellett kajáltunk. Kolbász, hamburger, sült krumpli. A parkolóban találkoztunk Papajohnnal és a sárga Monsterével.
Tata után nem volt egyértelmű merre kell menni. Aztán rájöttünk, hogy Agostyány felé kell menni és az az út visszavisz Tarjánba. Az út átvisz a Gerecsén. Emelkedők, lejtők, kanyarok tarkítják. A táj gyönyörű. Erdők mezők váltják egymást. Az út kissé rázós, de elfogadható minőségű. Tarján után élvezkedés vissza Bajnáig.
Bajnától Nyergesújfaluig az út szánalmasan rossz. Mindenütt hupli, nyomvajú és ezek kombinációi. Az út kanyargós és technikás. Nagyon kellett figyelni. Volt egy hely ahol csúszásveszélyt jelző tábla volt kirakva egy kisebb völgynél. Látszott, hogy amikor eső esik, akkor a dombról a sarat az útra hordja a víz. Esős időben a finom iszap olyan lehet mint a jég.
Nyergesújfalu-Tát. 10-es főút. Nincs mit róla mondani. Tankolni szerettünk volna, de nem találtunk benzinkutat, ezért egy kis tokodi kitérővel Dorog felé mentünk. Dorognál tankoltunk. Itt Laci és Viktor elköszöntek, mert ők Esztergom mellé mentek valami motorcross versenyt megnézni. Lukylaccal és Misivel úgy döntöttünk, maradunk a tervnél, visszamegyünk Tokod felé és megkeressük az utat Sárisáp felé. Meg is találtuk, bár egy helyen majdnem elmentem Bajna felé. Szerencsére Lukylac figyelt és szólt, hogy nem lesz jó. Én mentem volna gondolataimba mélyedve egyenesen mint akit madzagon húznak.
Az út Piliscsabáig váltakozóan dimbes-dombos, erdős-mezős. Rengeteg kanyar van és az út minősége is lehetne egy fokkal jobb. Sárisápnál a rend éber őrei próbálták minket lefotózni. Tinnye után megnéztük a híres Üvegtigrist. Nem hittem volna, hogy ez a hely tényleg létezik.
Kiemelném, hogy a falvak nagyon szép fekvésűek. Gyönyörű helyek közt fekszenek. Leszámítva a mindenhol látható pusztulást. Bezárt gyártelepek és szegénység mindenfelé.
Piliscsaba-Pilisvörösvár. Erről sincs mit mondani. Erős forgalom. Előzni nem igazán lehet. Aztán elkanyarodtunk Csobánka felé. Lukylac itt már hazafelé fordult. Ketten mentünk tovább Misivel. Hát ha Tinnye környéke szép, akkor Csobánka maga a csoda. Az út erdős-mezős. Meredek emelkedők és lejtők mindenhol. Gyönyörű sziklás hegyek. Kihagyhatatlan útvonal.
Csobánka után Pomáz-Budakalász-Üröm. Majd a 10-es főúton haza. Ürömnél jelentősebb forgalmi dugó volt, hiszen az útépítés miatt az autók nem tudtak kifordulni a 10-esre. Szerencsére motorral hamar előre tudtunk gurulni.

Mindenkinek köszönöm a részvételt!

Mindez térképen két részletben: Hősök tere-Dorog

Dorog-Hősök tere

 

Túrakiírás

Időpont: 2015.05.17-e vasárnap

Indulás a Hősök teréről 9:00-kor. Találkozó a szokott helyen a Műcsarnok előtt.

Útvonal: Bp-Zsámbék-Bajna-Tarján-Tatabánya-Tata-Tarján-Nyergesújfalu-Tát-Sárisáp-Bp

Szépen elmegyünk a Gerecse mellett. Fogunk tenni egy kiérőt Héreg-Tarján-Tatabánya-Tata felé. Ezzel át is vágunk a Gerecsén. Állítólag az egy jó kis kanyargós szakasz. Végig dimbes-dombos szép tájon megyünk keresztül.

UPDATE! Közben egy kicsit változott a program. Kicsit hosszabb lesz és kicsit kanyargósabb. Remélem ez senkinek nem akadály. :) Teszünk egy kis kitérőt Tatabánya-Tata irányában.

UPDATE2! A részvevőknél elgurult a gyógyszer. Egyre újabb és újabb útvonal javaslatokat kapok. :D

Tervezett táv 200 km. Tervezett idő kb 5 óra. Vagy amennyit akarunk.

Kérek mindenkit, hogy megtankolva érkezzen!

Túrára jelentkezés nálam. Lásd: Elérhetőségek.

Térképen mindez: