Túrabeszámoló

Végre-valahára elkészültem a túrabeszámolóval. Sajnos hátráltatta az írást, hogy a a naplómat valaki idehaza nemes egyszerűséggel kidobhatta a szemétbe. Vagy elrakta valahová. Mindegy. Az a léyneg, hogy nincs meg. Idehaza ez rajtam kívül senkit sem érdekelt. Nos ez azért gond, mert nem emlékszem mindenkire, hogy ki csatlakozott fel és le. Sajnos az időpontok sincsenek meg, amit külön sajnálok, mert idén jöttünk ki a legjobban a rendelkezésre álló időből. A közösségnek hála azért sikerült rekonstruálni a történéseket.

Majd még rakok bele képeket valamikor.

 

Reggel 6:50 körül értem a Hősök terére. Addigra Bigtibi már túl volt az első pánik rohamon, hogy mi lesz ha nem vagyok ott. :) Nemsokára befutott Testament, Vik82, DLaci a 400-as Cafe Racerrel, Atosz a 620-assal, Lac és Móni a 600-as Yamahával. Demenytomit hiába vártuk. Sajna ő nem tudott eljönni. Vártunk negyedig, majd nyeregbe pattantunk és az M3-ason tereltük kifelé a vasakat. Az M0-nál Testament elköszönt, mert ő csak pacsizni jött ki velünk. Utunkat a 2A-n folytattuk.
A 2A-n látom, hogy az előttem levő autó satuféket nyomott. Kicsivel előtte egy őz szaladt át az úton. Fékeztem és jeleztem a többieknek, hogy baj van. Az őz nem tudta átugrani az út közepén lévő szalagkorlátot, ezért visszafordult és visszaszaladt az erdőbe. Mit ne mondjak, örültem, hogy nem előttem szaladt át. az a kis dög. Halálra rémültem volna.
Vác környékén egy Toyotás rántotta rám a kormányt. Elképesztő, hogy mennyire bunkó tetű emberek vannak. Megyek normálisan szabályosan, és akkor jobbról rám húzza a kormányt. Hiába dudálok, hiába ordítok, semmi. A legnagyobb lelki nyugalommal befejezi a manővert. Oda sem nézett. Nem mentség, hogy nem látott, mert egészen biztosan látott amikor jobbról előzött. Nem tudom mit szólt volna ha kiszedem a kocsiból és megkérdezem miért akart megölni. Ezt leszámítva simán értünk Bánkra.
Bánkon rövid pihenő után Balassagyarmat felé vettük az irányt. Balassagyarmaton komoly útfelújítás volt. Rossz hír, hogy nem lesz többé Mami kupa, mert a célegyenes előtti kanyart körforgalmasították, a célegyenest pedig macskakővel burkolták. Ha legalább szépen lenne megcsinálva. De nem. Mintha a kövek csak úgy véletlenszerűen lennének az útra hajigálva. Szabályosan szétrázza a motort annyira vacak az út.
Balassagyarmat után elkezdtük a kanyargást Szügy felé. A falvak közti út elég jó minőségű. Dimbes-dombos kanyargós. Meglepő módon nem volt annyira rossz az út a falvakban sem. Talán az enyhe tél miatt jobban megmaradt a kátyúzás. Herenycsény után bevettük magunkat az erdei szerpentínbe. Jött a Bokri elágazás utáni bukkanó, majd a Cserhátszentiváni lejtő. Cserhátszentiván és Alsótold közt nagyon vacak az út.. Alsótoldtól viszont lehet menni rendesen. A Bableves csárdánál van csak felmaródva az út, mert télen pont ott folyik át az esővíz. Mindazonáltal szépen kanyarogtunk Pásztóig. A benzinkút előtt jött szembe Sigabi.
Gyors tankolás és irány Galyatető. Mátraháza utánig nagyon jó az út. Aztán viszont nagyon vacak. Csúnya hosszanti felmaródások mindenhol. Főleg a kanyarokban lehet számítani csúnya úthibákra. A fény és árnyék játéka közt alig lehet észrevenni az úthibákat. Napszemüvegben kész életveszély, mert egyáltalán nem látni semmit a fák közt átszűrődő fény által vetett árnyékok miatt.
Galyatetőn elfogyasztottuk a szokásos frissítőket, aztán irány Kékestető. Kékestető felé van néhány kanyar ahol megcsinálták az utat. Nagyon becsalós, mert bedöntesz a kanyarba és a kanyar végét már nem csinálták meg. Néhol finom morzsalék is van a kanyarokban.
Kékestetőn belefutottunk Luke007-be. Felsétáltunk a csúcsra. Fotó, majd gurulás tovább a mátraházi parkolóba. Ilyen sem volt még, hogy ott ne várjon minket senki.
Gyorsan beálltunk a sorba lángosért és palacsintáért. Vicces volt, mert alighogy leültünk enni, begurult 4 K1200-as bömös, pár percre rá pedig egy nagyobb csapat motoros. Mindenki a lángososhoz állt be. Ha csak 10 perccel később jövünk, akkor több mint egy órát várhattunk volna a sorunkra. Tanulság. A motorosok délre jönnek. háromnegyed előtt oda kell érni. :)
Atosz szólt, hogy nem érzi jól magát és lefeküdt egy padra kicsit pihenni. Azt mondta, lehet, hogy nem fogja folytatni a túrát, de szerencsére összekapta magát és tudott tovább jönni.
Megnéztük a parkoló motorokat. Dumálgattunk egy kicsit. Megcsodáltuk a Bmwket és Triumphokat. Közben befutott Gergely az MT-1-el és barátja. Az MT-1 hűtője megállás után hosszasan sivított mint egy hajszárító. Csak néztük, hogy mi a túró lehet.
Gergelyék érkezése után összekaptuk magunkat és gurultunk le Parád felé. A forgalom valami nagyon idiótán jött ki. Folyton valaki mögé beszorultunk. Nagyon kevés hely volt előzésre. Az út ugyanolyan volt mint tavaly. Néhol szépen megcsinálták a kanyarokat, de aztán vége a kanyar felénél és lehet gondolkodni. Több helyen a padkáról kavicsfelhordás miatt kellett vigyázni. Az egyik laza apró szemekből álló felhordást csak akkor vettem észre amikor már rajta gurultam. Kicsit megcsúsztam, de nem volt vészes. Egerig eseménytelen kanyargás következett.
Egerben a benzinkútnál már vártak ránk a többiek. Lukylac, Kishaver, Sándor. Rövid pihenő után a szokásos módon kétfelé vált a csapat. A “Csapágyas” csapatot ismét Lukylac vezette fel. A “Tajgetosz” csapatot pedig én vezettem a hegyre. Indulás előtt Lac odajött hozzám és mondta, hogy ők most Mónival megpróbálnak a csapágyasok végén felzárkózni. Ha lemaradnak, akkor annyi baj legyen. Ha nem bírják az iramot, akkor majd beérjük őket valahol.
Indulás után Lukylac előzés közben készített egy videó felvételt a csapatról. A csapágyasok hamar belehúztak. Úgy terveztem, hogy Lacék mögött igyekszem nem lemaradni, de ha elhúznak, akkor nem fogom forszírozni a tempót. Közben folyamatosan figyeltem a tükröt, hogy a mögöttem levők mennyire maradnak le. Az elején még jól meghúztam az egyenesekben. Ennek ellenére láttam, hogy Lacék és a csapágyasok egyre messzebb kerülnek. Akkor erősen visszavettem a tempóból és a mögöttem levőkre koncentráltam.
Egyszer csak azt látom, hogy Lacék az út szélén, a Yamaha pedig a szalagkorláton fennakadva. Azonnal megálltunk. Egy társunk hátrament jelezni az utánunk jövőknek. Mi kicsit továbbgurultunk, hogy ne legyünk útban. Lac sajnos elmérte a kanyart és kicsúsztak. Csúnyán megütötte a vállát. Móni acélból van, ő pár lila folttal megúszta. A Yamaha pedig lecsúszta az oldalát. Tulajdonképpen mázlijuk volt, mert azon a részen a szalagkorlát a földbe volt ágyazva és az is szét volt rohadva. Egy ép szalagkorlát lebontotta volna a motort és ők is komolyabban megsérültek volna. (Itt volt a baleset: http://goo.gl/maps/HE03v)
Szerencsére a motor az idomokat és indexeket leszámítva járóképes marad, és amikor összeszedték magukat, akkor lassú tempóban legurultunk a Szinva forrásig. Persze a pihenő alatt a történtekkel foglalkozott mindenki. Próbáltuk Lacot és Mónit összeszedni. Ittunk egy kis forrásvizet. Lac jelezte, hogy ő Miskolcon hazafelé veszi az irányt. Mivel Szdavidson még nem volt ott, ezért Induláskor Sándor átvette a vezetést és a csapat elindult a nyomában Edelény felé. A Szinva forrásnál Dlaci elköszönt tőlünk, mert sötétített plexivel jött el a túrára és nem vállalta hogy rásötétedjen. Sajnos a plexi miatt folyamatosan szívott az árnyékokkal is.
Amikor indultam volna, hátranéztem, hogy a többiek ott vannak-e még és azt látom, hogy Lacék fekszenek a murván. Visszarohantunk segíteni. Sajnos Lac válla megsérült, ezért amikor indulásnál bekanyarodott és meg kellett tartania a vasat, akkor belenyilallt a fájdalom és felborultak. Lassan bekísértük Lacékat Miskolcra és ott elbúcsúztunk. Igenám, de a többiek közben jól elhúztak tőlünk és teljesen elvesztettük a kapcsolatot. Magunkra maradtunk Atosszal. Felhívtam Szdavidsont, hogy mi van. Pár perc után csak ráleltünk a csapatra, mert megvártak a főútról lekanyarodásnál.
Edelény felé egyre sűrűsödő felhők lepték el az eget. Látszott, hogy komoly zivatar szélén motorozunk. Aztán az út csuromvizes lett, de nem hullot az áldás az égből.. A vihar talán percekkel előttünk járt arra. Már kezdtem aggódni, hogy Lukylac pánikrohamot kap, mert csak azzal a feltétellel jött el a túrára, hogy az esőkabát szót senki nem ejti ki a száján. Kisvártatva eleredt az eső. Nem eset sokat, de benn volt a pakliban, hogy egyik pillanatról a másikra rommáázunk. Vik82-vel kissé lemaradtunk a többiektől, és amikor beértük a csapatot megálltunk tanakodni, akkor ránéztem Lukylacra, aki kérdő tekintetemre falfehéren csak ennyit mondott. “Nem számít! Ennyi még belefér! Menjünk!” Látszott, hogy a múltkori jégeső rózsaszínű lelkét vídiakeményre edzette. Nem vettük fel az esőruhát, mert az égen látszott, hogy az útvonalunk felé verőfényes napsütés vár minket.
Edelényben tankolás és nyomás tovább. Gergely és Csaba hazafelé vette az irányt.
Aggtelekig sima kanyargás. Az út por és kavicsmentes végig. Itt-ott kis víz és szemerkélő eső. Aggtelken pihenő. Még sosem értünk ennyire időben Aggtelekre. Féltem az esőtől, ezért szorgalmaztam a minél előbbi indulást. Kishaver felhívta a pisztrángos bácsit a Janibarát falatozóban, hogy várjon meg minket. Az öreg szart ránk és inkább hazament meccset nézni. Bigtibi benyomott egy extra gyors hamburgert és nekivágtunk a ragályi szakasznak. A műholdas adatok alapján egyes egyedül ebben a régióban esett az eső. Sanszos volt, hogy derékbakapunk egy komoly zuhét, ezért Szdavidsont megkértem, hogy kényelmes tempóban terelgesse az új multiját hogy a hozzám hasonló kocamotorosok is bírják a tempót. Szdavidson szót fogadott és azt kell mondjam pont eltalálta a tempómat. Soha ilyen kellemesen nem mentem még szakadó esőben.
Ördögné nagyon kihúzhatta a gyufát. A lemenő nap oldalról világított be az esőfelhők alá. Komoly zuhé volt, közben meg hétágra sütött a nap. Szerencsére nem folyamatosan, hanem foltokban esett. Két zuhé között megszáradtunk.. A ragályi dombok csodálatosak. Nem tudok betelni a szépségükkel. Egyszercsak jobbról egy hatalmas szivárványt látok. Sosem láttam még ilyet. Két szivárvány egymás felett és köztük is mintha több rétegű szivárványok volnának. Van is róla kép, ami nem adja át teljesen a valóságot, viszont emlékeztet minket rá, hogy milyen volt.
Putnok után Lukylac, Kishaver, Sándor, Luke007 lecsatlakozott rólunk. Az eső ellát és tempósan mentünk Szilvásvárad felé. Még sosem értünk ennyire időben Szilvásváradra. Hamar találtunk egy büfét és beültünk pisztrángozni. Ezúton is köszönet Atosznak a meghívásért. :) Nagyon jót kajáltunk.
Vacsi után Szilvásváradon megtankoltunk, elköszöntünk Bigtibitől (aki eztán még több mint 200-at nyomott le) és Szdavidsontól. Atosszal ls Viktorral hárman folytattuk utunkat Bekölce felé. A borsodnádasdi szakaszról lebeszéltek minket, mert állítólag járhatatlan. Bélapátfalván majdnem elvétettem az utat. Egy bennszülött útbaigazított minket. Sajnos a bekölcei szakasz nem túl jó. A nap is nagyon hanyatlóra vette az útját. Helyenként annyira a szemembe világított, hogy semmit sem láttam az útból és egészen le kellett lassítani. Hiába a napszemüveg, hiába húztam a szemembe a sisakot, nem bírtam előre nézni. Nem láttam semmit.
A 25-ös főút Pétervásáráig nagyon érdekes. Helyenként szép szerpentines erőn megy keresztül. Pétervásáránál még mindig világosban kanyar Cered felé. Amennyire az út engedte belehúztam. Vérmes reményeket tápláltam aziránt, hogy sötétedés előtt elérjük Ceredet. És sikerült! A Cered táblánál készítettünk pár fotót a hitetlenek kedvéért, aztán belevágtunk utunk utolsó kanyargós szakaszába. Cered nagyon trükkös. Meredek emelkedők, és szűk kanyarok jellemzik. Salgótarjánba érve ránk szállt a sötétség. A 21-esen tempósan haladtunk Útközben egy nyújtózás és tankolás. Atosz kifogásolta a tempónkat. Igaza volt. A nagy gépekkel túlságosan meghúztuk és a 620-assal emiatt lemaradt az előzéseknél. Onnan már jobban figyeltem a tempóra. Elhatároztuk, hogy bemegyünk a Hősök terére és a kiindulási helyen készítünk egy fotót magunkról.

Örömmel jelenthetem, hogy a teljes tervezett túratávot teljesítettük. Viszont szomorúan konstatáltam, hogy idén sem úsztuk meg baleset nélkül.
Úgy terveztem, hogy ez lesz a legnyugisabb túránk. Erre ez lett a legfeszítettebb tempójú az összes közül. Soha ennyire nem álltunk jól idővel. Érdekes mód nem dőltem ki teljesen. Nem volt könnyű, de ezzel az időbeosztással simán teljesíthető volt a túra.

Mindenkinek köszönöm, hogy megtisztelte a túrát a részvételével.

A nap dicsérete Atoszé és Viktoré. Sosem volt még olyan, hogy ennyien (3-an) végigcsináljuk a teljes túrát. Readásul a teljes tervezett útvonalon.
Külön dicséret Atosznak aki másodjára teljesítette a teljes túrát.
Külön dicséret Viktornak, aki elszántan végigküzdötte magát a távon.
Külön öröm, hogy senkit nem tudok megrovásban részesíteni, mert mindenki jól viselte magát. A miskolci leszakadásunk volt az egyetlen malőr, de azon is hamar úrrá lett a csapat.
A nap vesztese sajnos Lac és Móni a Yamahával. Remélem mihamarabb motorostól felépülnek és a jövőben óvatosabban veszik a kanyarokat.
Ja! Majdnem lemaradt egy dicséret Szdavidsonnak aki sikeresen hozzánklassult.

 

Kedves Barátaim! 2014, június 14-én immár 6. alkalommal szervezem meg a szokásos éves kanyarvadász túrámat a “Torig túrát”.

Azért ez a kedvenc útvonalam, mert útközben mindenféle útviszony megtalálható rajta, a kevésbé ismert nógrádi nyomvájústól a Bükk zsír szerpentinjéig, és érint szinte minden kedvenc kanyargós utat, mindezt gyönyörű tájakon át, amik külön-külön is csodálatosak. Amikor ezt az útvonalat először kitaláltuk, akkor az volt a cél, hogy egy kezdő is kipróbálhassa magát mindenféle útviszony közt, és gyakorlatot szerezhessen a túramotorozásban. Aki ezen a túrán végigjön, az később bármilyen túrán képes lesz végigmenni ahová aszfaltos út vezet.

Maga a túra tulajdonképpen teljesítménytúra. A táv és a terep nehézségei miatt nem könnyű végigcsinálni. Tavaly volt először, hogy sikerült végigmotorozni a teljes tervezett útvonalat. A fizikai nehézségek miatt fontos, hogy mindenki az erejét beosztva motorozzon. A túrához bárhol fel és le lehet csatlakozni. Ha valaki úgy érzi, hogy elfogyott az ereje, akkor inkább egy egyszerűbb útvonalon vegye hazafelé az irányt. A tavalyi problémákból okulva idén főleg a biztonságon lesz a hangsúly.

A túra a motoros hedonizmusom megnyilvánulásán kívül motoros közösségünk egyik fő eseményé nőtte ki magát. Az elmúlt években többen is beszálltak a szervezésbe és bízom benne, hogy idén is így lesz. A nógrádi gyönyörű tájakon és a mátrai kacskaringókon én vezetem fel a csapatot. Egernél, hogy a gyorsabbak kedvére tegyünk, két csapatra fogunk oszlani. Lukylac (ha nem esik az eső) vezeti fel a “Csapágyas” csapatot, míg jómagam a “Taigetosz” csapat élén fogom a kipufogófüstöt nyelni Lillafüredig. Lillafüredtől Szdavidson szaktárs átveszi a vezetést, és igazi keleti őslakosként felvezet minket Aggtelekig majd onnan Szilvásváradig. (Remélem utol tudjuk érni az új Multiját) Szilvásváradon (ha időben odaérünk), akkor szeretnénk elkölteni egy pisztráng vacsorát.

Szilvásvárad után meglátjuk hogy állunk idővel. Ha jól, akkor jön idei meglepetés szakaszunk. Balaton és Borsodnádasd után a 23-ason  kanyargunk Pétervásáráig, majd a Ceredi szerpentin után Pásztóig. Pásztótól már hazafelé nyelezünk a bogárfelhős éjszakában. A túrán nem célunk koppig húzni a gázt. Normál tempóban a Kresz lehetőség szerinti betartására törekedve :P de azért tempósan fogunk haladni. Fontos, hogy mindenki figyeljen a másikra, és saját magához mérten biztonságosan a többiekhez alkalmazkodva balesetmentesen végigmotorozza a távot!

A túrán követendő szabályokat elolvashatod a Túra házirend alatt.

Igyekszünk az egyes szakaszok közt elegendő időt pihenni, hogy mindenki fel tudjon készülni a következő szakaszra. Reményeim szerint nem lesz feszített a tempó. Fogunk pihenni és a dumálni. Hogy idén meg tudjuk-e csinálni a teljes útvonalat, azt még nem tudom. Ha lehet,akkor meg fogjuk próbálni. Ezt majd Szilvásváradon döntjük el. Idén egy csöppet rövidítettem a távon. A teljes tervezett táv 616 km.

Az étkezéseket a következőképpen tervezem. Pásztón a Penny Market parkolóba csak akkor megyünk be, ha a többség Bánkon igényli a reggeli kakaós csigáját. Amennyiben nem akar senki reggelizni, akkor rögtön a pásztói benzinkúthoz megyünk. Galyatetőn a hagyományos csoki+kóla, majd a mátraházi parkolóban a világ legjobb lángosa és palacsintája, Lillafüred előtt a Szinva forrásnál egy kis forrásvíz. A lillafüredi parkoló idén is kimarad, Ha időben Szilvásváradra érünk, akkor ott pisztráng vacsora. Megpróbálom majd menet közben felhívni a tavalyelőtti pisztrángos bácsit, hogy várjon meg minket. Megvan a száma. Kérek mindenkit, hogy ennek megfelelően készüljön, mert máshol nem fogunk kaja miatt megállni!

A tankolásokat átlag 200 kilométeren belülre terveztem. (Pásztó, Eger, Edelény, Szilvásvárad, Pásztó)

A túra időpontja 2014, június 14. szombat.

Indulás reggel 7:00-kor Budapestről a Hősök teréről. Kérek mindenkit,,hogy induláshoz és csatlakozási  pontokhoz feltankolva, nem éhesen, útra kész állapotban jöjjön, hogy ne menjen az idő tankolással és gumi ellenőrzéssel.

Rossz idő esetén esőnap rá egy hétre 2014. június 28.

A túrához megbeszélés szerint bárki és bárhol (lehetőleg a pihenőhelyeken) fel és lecsatlakozhat. Hívjatok fel, és megbeszéljük. :) Telefonszámom az Elérhetőségek alatt megtalálható. Kérek mindenkit aki jönne, hogy a jelentkezését az elérhetőségeivel és a csatlakozási helyével együtt küldje el nekem! Erre azért van szükség, hogy ha valami közbejönne, (sajnos volt rá már precedens) vagy változna a terv, vagy eső napra van szükség, mindenkit aki bejelentkezett nálam, személyesen értesíteni fogok. A többieknek nem fogok tudni szólni. Csak azokat fogom értesíteni, akik előre feliratkoztak nálam!

A túra pontos menetrendje a csatlakozóktól is függ, tehát még változhat. A túra útvonala és a tervezett időbeosztás a következő. Lehet elsőre viccesek a számok, de aki volt már, az tudja miért. :)

Város Érkezés Indulás Pihenő idő Szakasz távolság Szakasz idő
Budapest 6:45:00 7:00:00 0:15:00 0 0:00:00
Bánk 7:52:00 8:07:00 0:15:00 63,4 0:52:00
Pásztó Penny Market Parkoló + tankolás 9:29:00 9:54:00 0:25:00 73,7 1:22:00
Galyatető 10:25:00 10:50:00 0:25:00 24,3 0:31:00
Kékestető 11:18:00 11:38:00 0:20:00 16,1 0:28:00
Mátraháza parkoló palacsintázó ebéd 11:50:00 13:10:00 1:20:00 4,1 0:12:00
Eger + tankolás 14:04:00 14:24:00 0:20:00 47 0:54:00
Lillafüred Szinva forrás 15:22:00 15:52:00 0:30:00 46,2 0:58:00
Edelény + tankolás 16:46:00 17:01:00 0:15:00 43,3 0:54:00
Aggtelek 17:54:00 18:24:00 0:30:00 45,8 0:53:00
Szilvásvárad + tankolás 19:26:00 20:56:00 1:30:00 56,6 1:02:00
Pásztó + tankolás 22:55:00 23:10:00 0:15:00 104 1:59:00
Budapest Hősök tere VÁ. 24:36:00     91 1:26:00
Összesen       615,5 11:31:00

Költségek: Benzin+kaja amit megeszel. :) Fizetős útvonalak nem lesznek.. Az tervezett útvonal a következő:

Első szakasz:

Budapest-Bánk-Balassagyarmat-Herencsény-Pásztó-Galyatető-Kékestető-Eger-Lillafüred

Első szakasz térképen

Második szakasz

Lillafüred-Edelény-Szendrő-Aggtelek-Ragály-Serényfalva-Putnok-Szilvásvárad-Borsodnádasd-Pétervására-Cered-Pásztó-Budapest.

Második szakasz térképen

A további infók és változások itt lesznek kiírva. Ha szeretnél jelentkezni a túrára, akkor küldj emailt! Az Elérhetőségek alatt megtalálod, hogy hogyan tudsz velem kapcsolatba lépni.

Bármi kérdésed van, akkor keress meg!