Talán találkoztál már vele, talán nem, de a BMW K sorozat kuplungkosara valamiért 40e km környékén elkezd tönkremenni. Elég rémisztő a folyamat, engem a hideg kirázott tőle. Leírom a tapasztalatom, hogy neked ne kelljen már szívinfarktust kerülgetni diagnosztika közben.
Hibajelenség. Alapjáraton olyan mintha darálna a motor. Mintha a vezérműlánc vagy valami belső szervén a fém fémmel érintkezne. Nem megnyugtató. Sőt! Amikor ezt a hangot hallod, akkor az alapjárat is lecsökken, annyira, hogy azt hiszed le fog állni. Ha behúzod a kuplungot, akkor abbamarad. Amíg motorozol vele, addig semmi gond nincs, de amikor megállsz a benzinkútnál, akkor lever a víz tőle. Komolyan olyan hangja van mint egy kávédarálónak. Szörnyű!
A K sorozatnak elég sok hibája volt. Ezek egyike a vezérműlánc átugrása amire visszahívást is írtak ki. A másik az olajnyomásos vezérműlánc feszítő patron meghibásodása ami miatt szintúgy át tud ugrani a vezérműlánc. Szóval ha egy daráló hangot hallasz a motor jobb oldaláról, akkor nem ok nélkül aggodalmaskodsz.
A hiba oka a kuplung kosárban levő rezgés csillapító rugók elfáradása. A rugók annyira kilazulnak, hogy már nem feszítenek és a kuplungházban simán csörögnek és a kuplung berázza a motort. Ez azért is gáz, mert előbb-utóbb a rugó eltörik és akkor a morzsalék belehullik a motorba vagy tönkretesz valamit. Az új kuplung ház 300e körül van és a csere lenne a megoldás. Akkor már lamella és kuplung agy is kell ami egy 200e-es mutatvány. Pedig még nincs beverődve, simán lehetne még sokat használni, utángyártottat nem találtam, sem más cég performance termékét mint a Ducatik száraz kuplungjánál szokás. Látható a képen, hogy a kosár beverődése zéróhoz konvergál.
Mi a megoldás? Egy haverom gépműhelyben kicserélte a rugókat egy picivel erősebbre. Azóta csendes mind egy macska a gyepen, pedig már beleraktam pár kilométert.
Ha spóroltam neked ezzel 400e-et dobj rám egy emailt, hogy örüljek, hogy nem hiába firkálok. Béke!