Túrabeszámoló
Szép időre ébredtem. Kigurultam a benzinkútig és csordultig töltöttem a Darazsat majd kimentem a találkozási pontra. Nemsokára befutott Pici is a vadi új Morbidelli T1002V-vel. Sajnos Pici reggel felborította a gépét és megsérült a kuplungkar és a bukócső is. Szerencsére nem súlyos a kár, így el tudott indulni a túrán. Sajnos Dávid időn nem tudott eljönni a Multijával, mert nem érkezett meg időben a láncszettje. Dávid! Kell a garázsba még egy motor az ilyen helyzetekre. :) Szóval rossz előjelekkel kezdtünk neki a túrának.
7:04-kor indultunk. 17 fok, napsütés. A hősök-terén valami meditációs rendezvény volt éppen.
7:23-re értünk Kistarcsára, ahol Laci várt minket a K1200S-el és barátja Zsolt egy viharvert 1200-as Bandittal.
Innen továbbmentünk Gödöllő felé. Gödöllőn szaladtunk bele az első idiótába.Gödöllőn nem nagyon lehet száguldozni. Egyszer csak azt látom, hogy egy mercédesz idegesen rángatja a kormányt mögöttünk. Aztán záróvonalon keresztül tiszta idegben iszonyatos kormot kieresztve beelőzött minket. Pár méterrel arrébb egy utánfutó égett nagy füsttel az út szélén. Megszorulhatott rajta fék.
Aszódon fordultunk a Galgaság felé. Galgamácsa és Galgagyörk térségében útfelújítások zajlottak. Az utat teljes szélességében felmarták, ezért át kellett óvakodnunk a finom kavicsokon. Jó lesz ez ha kész lesz, még ha most kellemetlen is a lezárás és a váltakozó irányú forgalom miatt is. Galgagyörök után durva nyomvajús az út. Ezt is megcsinálhatnák végre. Becskánél kidőlt egy fa az útra. Megállították a forgalmat és várnunk kellett míg szabaddá nem tették az utat. Volt már ilyen a Bükkben a Torig túra történetében.
9:20-ra értünk Pásztóra a híres Csibe cukrászdába. Alaposan megreggeliztünk. A legjobb búr kifli és a legjobb sajtos pogácsa itt kapható. Itt még sosem kaptam rossz sütiket. Merem ajánlani bárkinek.
10:41-kor értünk Galyatetőre. A szokásos csoki kóla kombót felcseréltem kofolára. Tuidom megosztó ez az ital, de ha lehet kapni, inkább ezt iszom mint a kólát a különlegessége miatt.
11:40-kor értünk a Kékestetőre. Elkészítettük a szokásos csoportképet.
Mátraházán a parkolóban egy sor izomautó parkolt. Azért el tudnék belőlük képzelni egyet a garázsban.
Valószínűleg abból az appropóból, hogy vezetésbiztonsági napot tartottak. Lehetett játszani, mind gazdagabbak lettünk néhány kulcstartóval. Mondjuk nekem elsőre kérdés nélkül sikerült nyerni egy kulcstartót.
Megettük a szokásos lángos-palacsinta kombót, majd nekieredtünk a mátrai szerpentinnek.
Pici itt elköszönt tőlünk és tovább folytatta útját a Morbidellivel.
A mátrában lefelé újra tapasztaltam az autós morált. Kanyarban átcsúszó autósok. Eszementen már határon forszírozó elmebetegek. Lépten nyomon belefutottunk egy-egy idiótába. Ki szemben jön átcsúszva, ki levágja a kanyart nehogy előzni lehessen. Komolyan mintha egyre több elmebeteg lenne 4 keréken. Persze mindig a motorosokkal van a gond. :/
13:15 Parádon megálltunk egy rövid egészségügyi szünetre.
14:50-kor már a Bükkben voltunk a Szinva-forrásnál.
Ittunk forrásvizet és jó alaposan megnéztük Zsolt Banditját amelynek a fékje folyamatosan visított. Úgy láttam az a baja, hogy a fékbetét elvált a fémtől és ezért sivalkodott.
Sajnos indulásnál Zsolt megcsúszott a murván és a Bandit több helyen megsérül. Kérésére erről nem készítettem képet.
Az idei az első és remélhetőleg nem az utolsó Torig túrám amelyet a Darázzsal csináltam meg. Elképesztően jó ez a motor, bár a többiek azt mondják lassabb vagyok vele mint a Tehénnel. Nagyon élvezem ahogy kisimul alatta a szar mátrai kátyús út. Gyakorlatilag nem is nézem már mibe megyek bele vele. A futómű simán kirugóz bármit. Viszont kigyorsításnál észnél kell lenni, mert bizony még 3-ban is elemeli az elejét. Nem egészen bolondbiztos a sok elektronika dacára sem.
Indulás után rámentem valahol egy aszfalt kukacra amin megcsúszott az első kerekem. Szerencsére megúsztam, de az ütő megállt bennem ahogy éreztem, hogy elmegyaz eleje a gépnek. Nem sokkal később meg kellett állnom, mert megállt előttem a forgalom. Valami érthetetlen okból Zsolt úgy csúszott be mellém, hogy vigyázba állt bennem a szar. Arra gondoltam, hogy a Banditon nincs ABS és nem tudott a hirtelen fékezésemre időben reagálni, ezért becsúszott mellém. Bele sem mertem gondolni, hogy mi lett volna ha nem fésűben megyünk.
16:25-re értünk az edelényi MOL kútra. Itt Zsolt kiszállt. Elfáradt, neki elég volt ennyi a túrából. Kicsit agitáltuk még, hogy cserélje le a Banditot valami túrásabb újabb gépre. Pár éve Lacival csináltuk ugyanezt amikor harangoztunk neki Radostyányban.
17:21 körül értük Aggtelekre. Imádom az ide vezető utat. Hosszú ívű kanyarok. Erdő. Aggtelken meglepetés ért. Valamilyen munkák eredményeképpen ott hagyták az út közepén a javításokat és azokat benőtte a fű. Magyar valóság. :(
A barlang mellett ebédeltünk. Nagyon jó a Baradla-éttrerem. Mindig itt eszek ha erre járok. Különösen jók a vadételeik és a gombás ételeik amiket helyi erdei gombákból készítenek.
Mindig elszörnyülködök a Kelemér és Zádorfalva közti szakaszon. Most megálltam lefényképezni. Pár éve megcsúszott az út széle egy hosszú szakaszon. Javítás helyett kirakták a figyelmeztető táblákat, aztán jóvanazúgy. Nem tudom hány éve volt az az esős időjárás amikor a csúszás megtörtént, de talán van annak már ö éve is.
Kelemér Zádorfalva Google Maps link
Ózdon egy ősöreg Opelben nyomta egy srác a gázt. Egyszerűen nem értem kivel és miért akart versenyezni. Itt mindenki hülye? Tényleg azt hiszik, hogy felvehetik a versenyt akár egy 70 lovas motorral? Szörnyű a morál ami az úton van. Ceredet simán világosban megcsinlátuk Lacival. Mondjuk a “simán” azért nem volt annyira egyszerű. Kicsit a szokottnál korábban értünk ide és a nap végig szembe sütött. Egyszer csak azt vettem észre, hogy elmegyek két bringás mellett. Egyáltalán nem láttam őket a szembefény miatt. Ha kicsit is közelebb megyek az út széléhez, telibeverem mindkettőt. Komolyan nem láttam őket egészen addig amíg mellettem meg nem jelentek és le nem hagytam őket. Salgótarjába érve egy Subaru elkezdett versenyezni egy Audival. Nem érdekelte őket a záróvonal, meg hogy lakott terület. Tolták ameddig lehetett. Komolyan elment itt már mindenkinek az esze.
20:17 Salgótarjánba értünk. Tankolás után irány a 21-esen keresztül haza. Lacitól elköszöntem, de még sokáig kísértük egymást az úton.
22:00 körül értem haza. 585 km lett a vége.
Mindenkinek köszönöm a részvételt.
Nagyon sajnálom, hogy Dávidnak nem érkezett meg a lánca időben és nem tudott eljönni a túrára.
Túrakiírás
Kedves Barátaim!
Idén ismét megszervezem nagy magyarországi gurulásomat a Torig Túrát.
A túra tervezett időpontja:
2025.06.21.
Indulás: Hősök tere 7:00-kor. Találkozó a szokott helyen a Műcsarnok melletti bringa tárolónál.
Jelentkezés a túrára nálam személyesen az elérhetőségeim valamelyikén név és valamilyen közvetlen elérhetőség (pl. telefon) megadásával lehetséges.
A túrához szokás szerint bármelyik pihenőnél fel és le lehet csatlakozni. Kérek mindenkit, hogy a találkozó pontokra feltankolva, beállított guminyomással útra készen érkezzen, hogy ne menjen ezzel az idő. Kérek mindenkit, hogy tartsa be a motoros túrákon alkalmazott szabályokat. Erről itt olvashatsz részletesen. Persze ez nem szigorú, inkább amolyan ajánlás. :)
Reggel a Hősök teréről fogunk indulni 7:00-kor. Találkozó a szokott helyen a Műcsarnok melletti bringa tárolónál. Kérek mindenkit, hogy időben érkezzen feltankolva, ellenőrzött guminyomással, mert idén is szoros lesz a menetrend és nincs lehetőség várakozni. Legközelebb Pásztón állunk meg Tankolni.
Bármi új infó lesz a túrával kapcsolatban, azt ide és a Facebook csoportba is ki fogom írni.
Kérek mindenkit aki a túrára szeretne jönni, hogy jelentkezzen be nálam valamilyen közvetlen elérhetőségével. Ha bejelentkezel, akkor számítok rád. Ha valami oknál fogva változás állna be a tervben vagy az időpontban, akkor azokat akik bejelentkeztek személyesen értesítem a változásról. A többiek itt fogják megtalálni a legfrissebb információkat.
Jelentkezéstől függetlenül lehet jönni bármelyik találkozó helyre megbeszélés nélkül is. Ez esetben arra nincs garancia, hogy éppen ott leszünk-e abban az időben. Volt már rá precedens.
Útvonal terv
Szívesen mennék a régi klasszikus útvonalon Balassagyarmatig. Ezt csak abban az esetben csináljuk, hogyha a társaságban mindenkinek van Pest megyei matricája. Ha így alakulna, akkor Pásztóra kicsit gyorsabban fogunk megérkezni és akkor a csatlakozók függvényében fogunk várakozni vagy Pásztón vagy Galyatetőn, vagy Kékesen.
Ha így alakulna, akkor a Pásztóig tartó két szakasz változni fog egy csöppet. Reggel indulásnál fogjuk megbeszélni.
1. szakasz: Budapest-Isaszeg-Gödöllő-Aszód-Galgamácsa-Mohora-Alsótold-Pásztó
A Hősök-teréről valahogy kikavarodunk a városból Isaszeg felé. Elvileg az M3 és Vecsés között az M0 használata díjmentes. Úgyhogy elnyelezünk Nagytarcsáig és onnan végigkanyargunk Isaszegen keresztül Gödöllőre, majd Máriabesnyő felé a 3-as főúton. Aszódnál fordulunk Iklad felé és végig egyenes az utunk Mohoráig. Ha valaki lekési az indulást, akkor küldjön SMS-t/Messenger üzenetet, stb. és jöjjön rögtön Pásztóra a MOL kúthoz. Aztán tankolunk, majd irány a Mátra. Ha időben érünk Pásztóra, akkor a híres-neves Csibe cukrászdában megállunk reggelizni.
2. szakasz: Pásztó-Galyatető
Galyatetőn leülünk kicsit pihizni. Nem tudom nyitva lesz-e bármilyen bolt. Ha igen, akkor a szokásos csoki+kóla kombó betolása után gurulunk tovább.
3. szakasz: Galyatető-Kékestető
Kékestetőn felballagunk az emlékműhöz és megnézzük szép hazánk legmagasabb pontját. Aztán nyomás ebédelni.
4. szakasz: Kékestető-Mátraháza parkoló
Ebéd a szokott helyen a világhírű mátraházi Lángosos Néninél. Palacsinta, lángos, stb. Aztán nyomás tovább.
5. szakasz: Mátraháza parkoló-Parád-Recsk-Sirok-Egerbakta-Eger
Egerben tankolunk. Mátraházán fogjuk megbeszélni, hogy melyik kútnál fogunk tankolni. Valószínűleg a Tesco környékén valahol.
6. szakasz: Eger-Felsőtárkány-Lillafüred
A Lillafüred előtt a Szinva forrásnál fogunk megállni egy kis forrásvízre és bandázásra.
7. szakasz: Lillafüred-Parasznya-Edelény
Edelényben egy gyors tankolás. Semmi több. Kb itt leszünk a túra felénél.
8. szakasz: Edelény-Szendrő-Aggtelek
Miután lementünk alfába a Jósvafői szerpentinen, begurulunk az Aggteleki barlang elé. Korrekt mosdó van. Ki fogjuk használni, ahogy eddig is. :D Az elmúlt években mindig itt kajáltunk. Marha jó vad ételeik vannak. Itt fogjuk egyeztetni a hátralevő útvonalat.
9. szakasz: Aggtelek-Putnok-Szilvásvárad
Napnyugta 20:45-kor lesz, innen már ránk fog esteledni. Ha minden jól megy, és olyan szerencsénk van mint az elmúlt években akkor tankolás és toljuk tovább Szarvaskő-Pétervására-Cered felé, hogy még világosban odaérjünk Ceredre. Ha nem tudunk tankolni, akkor Ózdon fogunk tankolni.
10. szakasz: Szilvásvárad-Szarvaskő-Tarnalelesz-Ózd-Cered-Salgótarján-Budapest
Terv szerint Balassagyarmat után még tankolunk egyet valahol. Szinte biztos, hogy kifutunk az időből és 22:31 után fogunk hazaérni. A teljes táv 640+ km lesz. Számításaim szerint mindig 150 kilométer közelében lesz lehetőség tankolni.
Mindez táblázatban (Google által megadott időpontokkal és távolságokkal). Sacc/kb mértékegységgel szorozva.
Város | Érkezés | Indulás | Pihenő idő | Szakasz távolság | Szakasz idő |
Budapest | 6:45:00 | 7:00:00 | 0:15:00 | 0 | 0 |
Pásztó benzinkút - Előtte Csibe cukrászda | 9:28:00 | 10:08:00 | 0:40:00 | 142 | 2:28:00 |
Galyatető | 10:38:00 | 10:58:00 | 0:20:00 | 25 | 0:30:00 |
Kékestető | 11:21:00 | 11:41:00 | 0:20:00 | 16 | 0:23:00 |
Mátraháza parkoló palacsintázó ebéd | 11:50:00 | 12:50:00 | 1:00:00 | 4 | 0:09:00 |
Eger + tankolás | 13:43:00 | 13:58:00 | 0:15:00 | 46 | 0:53:00 |
Szinva forrás | 14:52:00 | 15:12:00 | 0:20:00 | 43 | 0:54:00 |
Edelény + tankolás | 16:05:00 | 16:20:00 | 0:15:00 | 43 | 0:53:00 |
Aggtelek | 17:11:00 | 18:31:00 | 1:20:00 | 48 | 0:51:00 |
Szilvásvárad + tankolás | 19:28:00 | 19:43:00 | 0:15:00 | 59 | 0:57:00 |
Ózd + tankolás | 20:54:00 | 21:09:00 | 0:15:00 | 62 | 1:11:00 |
Salgótarján MOL kút | 22:18:00 | 22:33:00 | 0:15:00 | 57 | 1:09:00 |
Budapest Hősök tere VÁ. | 23:41:00 | 23:41:00 | 0 | 102 | 1:08:00 |
Összesen | 0 | 0 | 0 | 647 | 11:26:00 |
Mindez térképen
Budapest-Edelény
https://goo.gl/maps/GwD39xrZgg992u8q9
Edelény-Budapest
https://goo.gl/maps/9Pm7s8WT67ESsm399