Túrabeszámoló

A lábam miatt idény kicsit csúsztam a túra időpontjával és nem igazán volt lehetőségem felkészülni, gyakorolni a túrára. Úgy gondoltam majd rutinból menni fog. A lábam nagyon fura lett. A műtét eredményeként pont ahol a váltót húzom felfelé, onnan vágta ki az orvos az ízületet. Azt mondta, amelyik ízület nincs, az nem is fáj. Ebben igaza volt. Szerencsére ez nem okozott problémát a túra során. A másik gondom az volt, hogy túra előtt szerettem volna megcsináltatni a Tehénen az esedékes szelepbeállítást. A szervizben viszont azt mondták, hogy az első kerék csapágy tönkrement és sürgősen cserélni kell. Nofene. 11000 km-t bírt az új kerékcsapágy? Nem értem miért. Mindegy, ki kellett cserélni, úgyhogy egész héten rohangáltam csapágy és 21-es imbusz kerékkulcs után, hogy csütörtök este kicseréljem a csapágyat és összerakjam a gépet. Na, akkor derült ki, hogy a fékek a végét járják. Megmértem. A túrát ki kell még bírja, aztán cserés. Sajnos Dávid idén nem tudott hozzám jönni, hanem otthonról indult, ezért a szokottól eltérően egyedül indultam a túrára.

A találkozóhelyre tartva azon mélázom, hogy sorozatban ez lesz a 15. Torig túra. A Dózsán haladva vettem észre, hogy Csaba már előttem jár és fordul a fogatával. Aztán elment valahová a Műcsarnok mögé. Mindegy, majd előkerül. Leparkoltam a Műcsarnok parkolójában.

Nemsokára Csaba is odatalált, majd Attila is befutott a robogójával.

7 óra után kicsivel tudtunk elindulni. Nagytarcsa felé vettük az irányt, hogy a Templomnál találkozzunk Laicval és Mónival. Itt aztán erősen túlsúlyba került a BMW K1200 sorozat.

Nem sokat álldogáltunk itt, hanem megkezdtük a kanyargást Isaszeg felé. A vasúti átjárót eléggé átépítették. Most felüljáró megy át a sín felett. Jópofa kanyarkombináció. Isaszeg után utolért minket egy valamilyen 1,6-os Audi és elkezdett minket tolni. Soha nem értettem az ilyet. Megy pár motoros normálisan, de neki kell forszírozni, kivágni, bevágni, előzni. Tök fölösleges motorost előzni. Kb 1 percen belül vissza fogom előzni és ehhez nekem még erőszakolnom sem kell semmit. A forgalom sajátosságai miatt be fog szorulni, akkor utolérem és simán elmegyek mellette. Az utóbbi időben többször jártam így. Nem megyek lassan, mégis mindig akad egy versenyző aki gyorsabbnak gondolja magát a szarjával. Könyörgöm! A Tehén 163 lóerő. 2,2 alatt van százon és papír szerint 285-öt megy. Mennyi esélye lehet ha odahúznék neki bármelyik fokozatban? Semennyi. Ő mégis erőszakol, mert siet. Csak hát hová? Gödöllőn rendkívül trágya az út. A belvárosban katasztrofálisak az útviszonyok. Majdhogynem közlekedhetetlen. Sajnos egyre többször kell ezt mondjam idehaza ha bármerre elindulok. Fót után elkanyarodunk a Galgaság felé. A hőmérséklet emelkedik 21-23 fok. Ez a Galgaság érdekes hely. Az út itt is sokfelé romlik. Iklad környékén határozottan volt egy szar szakasz ahol kerülgetni kellett az útburkolati hiányokat. Bejártam már Szerbiát, Albániát, Montenegrót, Boszniát, Horvátországot. Ott ilyen nincs. Szóval senki ne mondja, hogy balkáni viszonyok vannak. Nyugodjatok meg, ott jobbak az utak mint nálunk. A Galgaságon van néhány hely ahol a mezőgazdasági forgalom miatt van sárfelhordás. Előfordul vízátfolyásból eredő sárfelhordás is néhány helyen. Ja kérem! Ez nem Ausztria ahol mindenhol ki van építve a vízelvezetés. Majd szépen felszárad és ott marad ami ott marad. Aztán majd a következő eső elhordja. Vagy nem. Pár napja voltam Ausztriában. Ott eső után kis takarítógépekkel összeszedik az úton a koszt. Nem is nő fű az útpadka szélén, mert a növenyek magja nem tud miben megkapaszkodni. Nem úgy mint a Pilisben. Szóval a Galgaság. Galgagyörk után felújították az utat. Versenypálya van. Nem is értem miért nem találtak rá még a motorosok. Lehet azért mert nem hosszú. Cserébe jó kanyargós. Ez így megy Püóspökhatvan után valameddig. Viszont a településeken belül még mindig önkormányzati fenntartásúak az utak, ezért olyan szarok, hogy borzasztó. Magyarnádornál féletlenül elrontom az irány. Vissza kell fordulni pár méter után a jó irányba. Na, ilyen is régen volt. Ugyanis teljesen lekopott a főútról a jelzés és ez megtévesztett. Bal helyett jobbra mentem. De ott annyira szar volt az út, hogy azonnal feltűnt. Nagy dráma nem lett volna belőle, mert akkor kikerüljük Mohorát. De ez sajnos nem Ausztria ahol bármikor lehet menni bármerre, mert mindenhol jó utak lesznek. Itt jobban jársz ha visszamész. Cserháthaláp, Cserhátsurány, Herencsény. Hát mit mondjak. Nem lett jobb az út. A falvak közti út is romlik. Bár szép kanyargós hosszú íves, de már kerülgetni kell itt-ott. Motorral még megoldható, de ha így megy tovább pár év és kell keressek más útvonalat. Tavaly volt kiírva ezek közül valamelyik faluban egy út fölé belógatott transzparensre, hogy “Te itt száguldozol, mi meg itt élünk”. Mármint hol lehet itt száguldozni? 1-ben két kátyút kerülgetve. Szánalmas. Szóval továbbra is az a helyzet, hogy a felu határa táblánál nem 50-hanem 20 a kátyúk miatt és akkor remélhetőleg nem töröd össze magad. Herencsény után jobban meg tudjuk ereszteni a gépeket. Itt is romlik az út, de még fasza. Már erdőben kanyargunk. Itt is van egy nagy kanyar folyamatos átfolyással és sóder felhordással. Komolyan! Ausztriában 3 nap alatt tudom fejben elengedni, hogy nincs belefosva minden kanyarba. Említést érdemel a bokri elágazás utáni bukkanó. Haláli hely. Óriási bukkanó, repülés érzés, majd erős kanyar jobbra, majd balra majd fel a hegyre aminek a végén ott a cserhátszentiváni lejtő. Fasza. Az út meg van csinálva a 21-esig. Lehet menni rendesen. Egy hely marad ki a felújításból. A cserhátszentiváni büdösárkon átmenő “híd” 3 méteres szakasza. Ezt itt a senkiföldje. Ez már egy komoly “híd” ami ugyebár műtárgy és azt már nem aszfaltozzák le. Felmerül bennem a kérdés. Itt mindenki hülye? Itt? Igen! Mindenki!

Sajnos a Bézma hegyen keresztül belefutunk egy kamionsorba. Előzni nem igazán lehet. Követjük a forgalmat. Kár érte. Aztán egy helyen majdnem kivasalok egy mókust. Pásztóra 9 után érünk egy kicsivel. Beülünk a Csibe cukrászdába, ahol Dávid már várt minket a Multijával.

Szeretek ide járni, mert még szart soha nem kaptam. Pár napja itt Zuglóban vettem pár sütit. Holt száraz volt mind. A mákos meg keserű. Soha többé. De itt a Csibében minden mindig pöpec. Nem olcsó, de jó. Szerintem az ország egyik legjobb cukrászdája. A búrkiflijük eszméletlen. De várjunk csak! Hol van a búrkifli? Nincs egy darab sem. Kérdésemre kihoznak egy tálcányi friss ropogós, meleg búrkiflit.

Hogy ez mekkora? Ekkora!

A másik kedvencem az Őrség Zöld Aranya ami 2016-ban volt az ország tortája.

A parkolója nemsokára megtelik motorosokkal. Beáll egy MV Agusta. Szép darab. Nem velünk van és nem is BMW, de akkor is szép.

Jól elmegy itt az idő. Vad beszélgetésbe kezdünk az Internetes csalásokról. Aztán elgurulunk a benzinkútra tankolni. Basszus, megint halálra ettem magam a Csibében. A Mátra felfelé eseménytelen. Több helyen kátyúztak és javították az utat. Sokat javult a helyzet. Néhol meg ugyanolyan szar mint eddig. A kedvencem amikor egy kanyart csak a feléig újítanak fel. 10 45-re Galyatetőre érünk. Kiszúrom, hogy van Koffola. Hát akkor idén Koffola lesz kóla helyett.

A Koffolát lehet utálni és szeretni. Kétségtelen tény, hogy van benne valami különös ami inkább jó mint rossz. Talán a diétás kólánál jobb. Mindegy. Szeretem.

Jól elökörködtünk.

Nézzük a galyatetői nagyszállót. Szerencsére ezt is felújítják. A mi pénzünkből valakiknek. A szemben lévő vendgélátó egységek meg szép lassan haldokolnak. Le van kerítve az egész évek óta. Godnoljatok bele! Évek óta nem érdeke a tulajnak rendbehozni és üzemeltetni. Inkább bezárva tartja. Miért? Szerintem arra vár, hogy a többiek bezárjanak és akkor megveheti őket. A grillterasz már be is zárt. Szomorú.

Egyszer csak befut Szilárd a ZZ1400-as Kavával és Zsolt a Ducatijával. Szilárd új még köztünk, Zsoltot meg ezer éve nem láttam. Örülök nekik.

 

Galyatetőről lefelé még mindig szar az út. Néhol javították, de szar. A 24-es viszont pöpec. Amíg ki nem tiltják innen is a motorosokat. Nyugodtan megyünk Kékesig. Verőfényes napsütés. Gyönyörű időnk van. Felsétálunk Magyarország legmagasabb pontjára. Tárogatós bácsi nincs, cserében egy kórus énekel.

Mátraházán a parkolóba még a tömeg előtt érünk. Simán rendelünk és jön a hagyományos lángosozás.

 

Dávid megint egy üres lángost kér sok sajttal és sok tejföllel. Nem értik.

Na ez az a pont amikor meg kell emlékezzek Csaba fogatáról. Nézzétek meg! Dönthető oldalkocsi. Majd 200000 van már benne és olajat nem eszik. 3000-ként egy hátsó gumit megzabál. Brutális. Főleg ahogy Csaba nyomja vele. Ő is készítette. Szép darab.

Attila 1200-as kuplung nélküli közlekedési eszköze.

Mátraháza után nagyobb csapásszámmal kezdünk haladni. Lefelé rendesen megkergetem a gépet. A patkóban bevárom a lemaradókat és autók mögé beszorulókat. Aztán megyünk Egerbe. Azért látunk egy traffipaxot is. Fontos a rend. Legyen csak itt. Majd vigyázunk rá. Recsken döbbenten látom mit műveltek a bányával. A falu felett elbontották hosszában az egész hegyet. Nem csoda, hogy nemrég sárlavina árasztotta el a falut. Még nézni is rossz. Kinek jó ez? Tönkretenni a környezetet és tönkretenni egy ilyen jó helyet mint Recsk, ahol tényleg lehetne a túrizmusra és a természetre építeni. De fontosabb valakinek a zsebét kitömni, aki leszarja a helyiek problémáit és tönkreteszi az otthonaikat és a megélhetésüket. Ha meg nem tetszik, költözz el! Sirok után megcsinálták az utat. Versenypálya van gyakorlatilag Egerbaktáig. Onnan viszont a szerpentines szakasz elég trágya nyomvájús ami dobálja a motor hátulját. Egerbaktán úgy bringázott át elöttem egy kamikáze bringás a kocsmától, hogy 45 fokban keresztben át a sávon körülnézés nélkül, hogy ha nem nyomok erős féket, telibeverem. Most olvastam, hogy a bortermelő gazdák szeretnék ha lehetne inni járművezetésnél és megszűnne a zéró tolerancia. Ja! Más sem hiányzik. Előbb kultúrát kellene növesztenünk hozzá, de amíg ilyet petricsészében sem tudunk tenyészteni, addig nem kéne. Nagyon nem. Pont az ilyenek miatt.

13 53-re érünk Egerbe a benzinkúthoz. Csabának ballagási bulira kell mennie. Fájó szívvel elbúcsúztatjuk. A többieknek felajánlom, hogy legyen két csapat, de senki nem akar gyorsabb lenni. Aki gyorsabban menne, majd előz és elmegy. Oké. Jó tempóban megyünk át a Bükkön. Hála az előző heti esőknek az út mint eddig mindenhol pormentes. Az állapota nem vészes. Romlik, de még oké. Szinva forrásnál megállunk. Nemsokára befutnak a többiek. Szilárd elmondja, hogy most már elfáradt és lecsatlakozna, mert nincs hozzászokva ennyi kanyargáshoz. Mondtam neki, hogy nem szégyen elfáradni. Ez egy teljesítmény túra. Bárki úgy gondolja, hogy neki ennyi elég volt, lecsatlakozhat és mehet hazafelé. Nincs harag belőle. Aztán mégis úgy dönt, hogy eljön velünk edelényig és majd meglátja. Az a szakasz ami az ő gépének feküdni fog, még hátravan.

 

Lyukóbányán keresztül megyünk Edelénybe. Egy helyen egy zöld Suzuki Swiftet látunk árokba borulva. Látunk rendőrautót is. Nem túl bizalomgerjesztő ez a környék. Nagy itt a szegénység és mindaz ami ezzel jár. Az út egyre szarabb. A kereszt bordák ütik a futómúvet, a hosszantiak dobálják a motort. Komolyan fontolgatom, hogy szervezek egy Ausztria túrát, csak a miheztartás végett. Edelénynél viszont hosszú szakaszokat javítottak. Lehet menni rendesen. Már időnként 30 fok felett vagyunk. Csodálatos időnk volt. 16:25-re érünk Edelénybe. Gyors tankolás. Szilárd úgy dönt, jön velünk Aggtelekbe. Hurrá. Aggtelken beülünk az étterembe és hatalmas ökörködés mellett megkajálunk. Tök jó itt a kaja. Frankó erdei gombát kapunk. A pincércsajokat is leoltjuk, és nem utolsó sorban korrekt wc van. Ez idehaza külön kiemelendő. Nyugatra tőlünk természetes.

 

 18:33 indulas Aggtelekről. Tempósan haladunk, miközben megy le a nap. A kanyarok még mindig csodásak. Viszont Trizs környékén tavaly leomlott az út két oldala és csak a közepe maradt meg kb 50 méter hosszan. Sajnálom, hogy ilyenkor nem állok meg fotózni, pedig érdemes lenne. Szóval jól úgy hagyták tereléssel kitáblázva. Szánalmas és felháborító. Eddig is volt egy pár ilyen omlás de ez egy nagyobb probléma. Nem csinál vele senki semmit. Serényfalvánál Zsolt és Szilárd elköszönnek és a 26-oson hazafelé veszik az irányt. Mi meg Ózd-Zabar felé. A Zabar előtti omlást még mindig nem csinálták meg. Valamikor beleborítottak egy kis sódert és ráraktak némi aszfaltot, de attól még nem javították meg. Évek óta így áll. Borzasztó. Ezek holt hülyének néznek minket. Még világosban végzünk Cered alattomos kanyarjaival. Salgótarjánban elköszönünk Dávidtól és Lacival és Mónival elhatározzuk, hogy most nem a 21-esen megyünk haza, hanem elkísérjük Attilát Szécsény felé, majd a 2A felé megyünk haza. Csakhogy Attila Karancsalján kanyarodott Szécsény felé én meg azt hittem, hogy a 22-esen vagyunk és nem mentem utána. Szóval jól kikötöttünk Litkén. Az út helyenként borzalmas. Közben kezdett sötétedni. Bogár erdő borította be a sisakot. Valahogy kivergődtünk a 22-esre. Kalandos volt. Innen sima utunk lett volna. Egyszerűen nem értem a koncepciót. Balassagyarmaton a belvárosban macskakő. Minek? Uygebár ezért nem lehet a balassagyarmati veterán motorversenyeket folytatni. De itt kell macskakő, fekvőrendőr, meg istennyila. Komolyan mondom, hogy ennek kitalálóján szívesen törnék cseréplécet. A 22-esen és a 2A-n sima az út hazáig. A 0-áson Laciék is pápát intenek.

22:37-re érek haza. 610 lett a vége.

Ezúton köszönöm mindenkinek a részvételt! Külön öröm számomra, hogy semmilyen negatív eseményünk nem volt. 

A nap dicsérete Szilárdé aki nem adta fel.

A fekete pont pedig a Közútkezelőé. Rohaggyon meg!

Különdíj Dávidnak aki maga mögött hagyta a kedvünkért az osztrák zsír utakat és Csabának aki elhozta a fogatát.

 

Kedves Barátaim!

Sajnos a lábműtétem miatt kicsit késedelmet szenvedtem a túra kiírás kapcsán, azonban mostanra már látszik a pontos időpont és a lábam is rendben van.

A túra tervezett időpontja:
2023.07.08

Indulás: Hősök tere 7:00-kor. Találkozó a szokott helyen a Műcsarnok melletti bringa tárolónál.

Jelentkezés a túrára nálam személyesen az elérhetőségeim valamelyikén név és valamilyen közvetlen elérhetőség (pl. telefon) megadásával lehetséges.

A túrához szokás szerint bármelyik pihenőnél fel és le lehet csatlakozni. Kérek mindenkit, hogy a találkozó pontokra feltankolva, beállított guminyomással útra készen érkezzen, hogy ne menjen ezzel az idő. Kérek mindenkit, hogy tartsa be a motoros túrákon alkalmazott szabályokat. Erről itt olvashatsz részletesen. Persze ez nem szigorú, inkább amolyan ajánlás. :)

Túra házirend

Reggel a Hősök teréről fogunk indulni 7:00-kor. Találkozó a szokott helyen a Műcsarnok melletti bringa tárolónál. Kérek mindenkit, hogy időben érkezzen feltankolva, ellenőrzött guminyomással, mert idén is szoros lesz a menetrend és nincs lehetőség várakozni. Legközelebb Pásztón állunk meg Tankolni.

Bármi új infó lesz a túrával kapcsolatban, azt ide és a Facebook csoportba is ki fogom írni.

Torig Túra Facebook csoport

Kérek mindenkit aki a túrára szeretne jönni, hogy jelentkezzen be nálam valamilyen közvetlen elérhetőségével. Ha bejelentkezel, akkor számítok rád. Ha valami oknál fogva változás állna be a tervben vagy az időpontban, akkor azokat akik bejelentkeztek személyesen értesítem a változásról. A többiek itt fogják megtalálni a legfrissebb információkat.

Jelentkezéstől függetlenül lehet jönni bármelyik találkozó helyre megbeszélés nélkül is. Ez esetben arra nincs garancia, hogy éppen ott leszünk-e abban az időben. Volt már rá precedens.

Útvonal terv

Szívesen mennék a régi klasszikus útvonalon Balassagyarmatig. Ezt csak abban az esetben csináljuk, hogyha a társaságban mindenkinek van Pest megyei matricája. Ha így alakulna, akkor Pásztóra kicsit gyorsabban fogunk megérkezni és akkor a csatlakozók függvényében fogunk várakozni vagy Pásztón vagy Galyatetőn, vagy Kékesen.

Ha így alakulna, akkor a Pásztóig tartó két szakasz változni fog egy csöppet. Reggel indulásnál fogjuk megbeszélni.

1. szakasz: Budapest-Isaszeg-Gödöllő-Aszód-Galgamácsa-Mohora-Alsótold-Pásztó
A Hősök-teréről valahogy kikavarodunk a városból Isaszeg felé. Elvileg az M3 és Vecsés között az M0 használata díjmentes. Úgyhogy elnyelezünk Nagytarcsáig és onnan végigkanyargunk Isaszegen keresztül Gödöllőre, majd Máriabesnyő felé a 3-as főúton. Aszódnál fordulunk Iklad felé és végig egyenes az utunk Mohoráig. Ha valaki lekési az indulást, akkor küldjön SMS-t/Messenger üzenetet, stb. és jöjjön rögtön Pásztóra a MOL kúthoz. Aztán  tankolunk, majd irány a Mátra. Ha időben érünk Pásztóra, akkor a híres-neves Csibe cukrászdában megállunk reggelizni.

2. szakasz: Pásztó-Galyatető
Galyatetőn leülünk kicsit pihizni. Nem tudom nyitva lesz-e bármilyen bolt. Ha igen, akkor a szokásos csoki+kóla kombó betolása után gurulunk tovább.

3. szakasz: Galyatető-Kékestető
Kékestetőn felballagunk az emlékműhöz és megnézzük szép hazánk legmagasabb pontját. Aztán nyomás ebédelni.

4. szakasz: Kékestető-Mátraháza parkoló
Ebéd a szokott helyen a világhírű mátraházi Lángosos Néninél. Palacsinta, lángos, stb. Aztán nyomás tovább.

5. szakasz: Mátraháza parkoló-Parád-Recsk-Sirok-Egerbakta-Eger
Egerben tankolunk. Mátraházán fogjuk megbeszélni, hogy melyik kútnál fogunk tankolni. Valószínűleg a Tesco környékén valahol.

6. szakasz: Eger-Felsőtárkány-Lillafüred
A Lillafüred előtt a Szinva forrásnál fogunk megállni egy kis forrásvízre és bandázásra.

7. szakasz: Lillafüred-Parasznya-Edelény
Edelényben egy gyors tankolás. Semmi több. Kb itt leszünk a túra felénél.

8. szakasz: Edelény-Szendrő-Aggtelek
Miután lementünk alfába a Jósvafői szerpentinen, begurulunk az Aggteleki barlang elé. Korrekt mosdó van. Ki fogjuk használni, ahogy eddig is. :D Az elmúlt években mindig itt kajáltunk. Marha jó vad ételeik vannak. Itt fogjuk egyeztetni a hátralevő útvonalat.

9. szakasz: Aggtelek-Putnok-Szilvásvárad
Napnyugta 20:41-kor lesz, innen már ránk fog esteledni. Ha minden jól megy, és olyan szerencsénk van mint az elmúlt években akkor tankolás és toljuk tovább Szarvaskő-Pétervására-Cered felé, hogy még világosban odaérjünk Ceredre. Ha nem tudunk tankolni, akkor Ózdon fogunk tankolni.

10. szakasz: Szilvásvárad-Szarvaskő-Tarnalelesz-Ózd-Cered-Salgótarján-Budapest
Terv szerint Balassagyarmat után még tankolunk egyet valahol. Szinte biztos, hogy kifutunk az időből és 22:31 után fogunk hazaérni. A teljes táv 640+ km lesz. Számításaim szerint mindig 150 kilométer közelében lesz lehetőség tankolni.

Mindez táblázatban (Google által megadott időpontokkal és távolságokkal)

Város Érkezés Indulás Pihenő idő Szakasz távolság Szakasz idő
Budapest 6:45:00 7:00:00 0:15:00 0 0
Pásztó benzinkút 9:28:00 10:08:00 0:40:00 142 2:28:00
Galyatető 10:38:00 10:58:00 0:20:00 25 0:30:00
Kékestető 11:21:00 11:41:00 0:20:00 16 0:23:00
Mátraháza parkoló palacsintázó ebéd 11:50:00 12:50:00 1:00:00 4 0:09:00
Eger + tankolás 13:43:00 13:58:00 0:15:00 46 0:53:00
Szinva forrás 14:52:00 15:12:00 0:20:00 43 0:54:00
Edelény + tankolás 16:05:00 16:20:00 0:15:00 43 0:53:00
Aggtelek 17:11:00 18:31:00 1:20:00 48 0:51:00
Szilvásvárad + tankolás 19:28:00 19:43:00 0:15:00 59 0:57:00
Ózd + tankolás 20:54:00 21:09:00 0:15:00 62 1:11:00
Salgótarján MOL kút 22:18:00 22:33:00 0:15:00 57 1:09:00
Budapest Hősök tere VÁ. 23:41:00 23:41:00 0 102 1:08:00
Összesen 0 0 0 647 11:26:00

Mindez térképen

Budapest-Edelény

https://goo.gl/maps/GwD39xrZgg992u8q9

Edelény-Budapest

https://goo.gl/maps/9Pm7s8WT67ESsm399

 

We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.