Túrabeszámoló

Dávid az 1200-as Multival már előző nap megérkezett Ausztriából.

 

Mindig bajban vagyok mit főzzek neki, mert ugyebár húsüzemben dolgozik és herótja van a húsoktól. Gyúrtam neki kínai házi tésztát vacsorára.

 

Reggel 7:00 koccra ott voltunk a Hősök terén. Ilyen is rég volt, hogy ne késsünk pár percet. Valami oknál fogva le volt zárva az egész tér. Ettől még le tudtunk parkolni a szokott helyen a Műcsarnok előtti bringatárolónál, így már a lezárás mögött voltunk.
Mivel más nem jelentkezett be a túrára valószínűsítettük a “kiscsoportos” túrát. Volt már ilyen máskor is. 5 percet vártunk az esetleges beesőkre, majd indultunk Laciért és Móniért Kistarcsára, ahol felborult az 50-50%-os Ducati BMW arány és masszív BMW túlsúly állt be a csoportban.


Az idő jobb nem is lehetne, hőmérséklet optimális. Eső nem valószínű. Minden csodás.
Lacit és Mónit a BMW K1200S-el. Köszönés, majd irány a Galgaság.
Minden harsogóan zöld az úton. Aszódig eseménytelen az utunk. A Galgaságon Acsa előtt felújították az utat. Igazi versenypálya…lenne, ha nem lenne pár kellemetlen sárfelgordás.
Az út a szokásos. Néhol az előző napok esőinek nyomai, sárfelhordások, átfolyások, de igazából nem volt jellemző. Az út nagyjából mindenhol tiszta volt. Néhány helyen viszont a szembe sávban voltak csúnya átfolyásból eredő sárlerakódások. Minket éppen nem érintett, de a szembeforgalomnak kellemetlen lehetett.
Herencsény még mindig borzasztó. Érthetetlen miért nem újítják fel. Herencsény után a Bokri elágazásig viszont kezd romlani. Egyre hepehupásabb az út. Szomorú, mert ez egy igazán jó szakasz volt.
Cserhátszentivánnál rendberakták az utat. Ez jó hír, mert nagyon rossz volt az út Alsótoldig. Most pöpec. Egyet nem értek. Cserhátszentivánnál van egy picike híd az egyik büdösárok felett. Az a 3 méteres szakasz miért maradt ki az útelújításból? Nem lehetett volna ráhúzni egy aszfaltréteget? Érthetetlen.
9:19-re értünk Pásztóra a Csibe cukrászdába. Ez a cukrászda még mindig nagyon király. Egyszer sem futottam bele olyanba ami nem volt friss. Elképesztő forgalmat bonyolít. Sajnos nem a legolcsóbb, de amit adnak, az minőségi. Nem is értem hogy tud egy ilyen üzlet ezen a szegény vidéken életben maradni. 9:56-ig képesek voltunk ejtőzni a Csibében. Végülis nem vártunk senkire.

10:38-ra értünk Galyatetőre. Mátraszentimréig egész jól felújították az utat. Már nagyon ráfért, mindazonáltal nem nagyon merek Magyarországon megbízni az utakban. Galyatető kihalt mint egy zombiapokalipszis után. Leültünk a szokott helyünkön. Idén a súly-lóerő arány javítási projektem miatt a csoki elmaradt és csak egy diétás kóla jutott.

A tulaj elmondta, hogy “megvették” a galyatetői nagyszállót és rögtön be is zárták. Várják a pénzeket a felújításra. Elképesztőnek tartom, hogy a vevőnek nem érdeke kinyitni a szállodát. Nem akar termelni még egy hónapot sem? Ennyire sok pénze van? Balatonon is ugyanezt tapasztaltam nemrég. Megveszik a szállodákat, aztán jól bezárják.
A galyatetői éttermek és boltok meg pangnak az ürességtől. Bírják amíg bírják, aztán majd kapnak egy visszautasíthatatlan ajánlatot. :/


11:50-kor értünk a Kékestetőre. Galyatetőt lefelé néhol javították. Nálunk csak tessék-lássék szokás összetákolni az utalakt. Nem ritkán csak a kanyar feléig csinálják meg. Nagyon király. Bedöntesz, mert azt hiszed oké lesz, aztán lehet a kanyar felétől gépészkedni. A bukkanókat és keresztbordákat meghagyták. A futóműveseknek is meg kell élni valamiből.
Szokott helyeken sóder. Ausztria jut eszembe ahol simán becsatornázzák az átfolyások környékét, aztán karban is tartják. Ott nincs sóder az úton. :/ Azt hiszem öregszem, mert egyre jobban zavarnak az ilyen apróságok.
Szóval javítottak pár részen, aztán elérjük a javítatlan szakaszt ami holt szar. Nincs rá jobb szó. Szar.
Cserébe a 24-est Kékesig javították. Az pöpec és újdonságként a 24-esről Kékesig tartó szakaszt teljesen felújították. Versenypálya. Szuper. Kivéve az átfolyásokat, mert azok még mindig megvannak.

Kékesen jól körülnéztünk. Mindenki elvégezte a dolgát, majd visszafelé belefutottunk a “Tárogatós Bácsiba”.

Az öreg külön jelenség. Teljesen megszállott, de szeretem az ilyeneket. Amikor meghallotta, hogy a nejemnek most vettün kegy tárogatót, onnan elszabadult az öreg. Alíg bírtunk továbbmenni. :D Rengeteg hasznos tanácsot kaptunk az öregtől.

13:20 Mátraháza lángosos-palacsintázója. Már a lányáék tolják az ipart. A néni meghúzódik a háttérben. Idejében értünk oda, mert kisvártatva valóságos tömeg kavarodott a lángos mellett.
A súlycsökkentő projekt keretébe idén nem fért bele a palacsinta. Majd jövőre. Az ár nem vészes. Még mindig 1600 a palacsinta. Mondjuk a “nem vészes” relatív.
Ami rossz, hogy idén senki nem jött a mátraházi parkolóban. Nem tudom mi az oka. Lehet öregszik a társaság, vagy csak nem hallottak a túráról.

14:50-re értünk a Szinva forráshoz.

Valamilyen csoda folytán senkinek nem kellett még tankolni.

Mátrából lefelé mindenkivel elgurul a gyógyszer. Kanyarfotósok ismét megörökítettek minket. Aztán szépen eltekertem a gépet 10500-ig 2-ben.

A Tehén kibaszott jó motor. Mindig meglepődök mennyire erős és stabil gép.


A Parádi patkótól viszont egész jó az út. Recsk után felújították az utat. Pöpec versenypálya lett belőle. Ez nagyon jó és soakt dobott a komfortérzetemen.
Hollóstetőn Dávidot kiszedték a rendőrök. Aztán Laciékat is. Így fordult elő, hogy először értem a forráshoz. Ugye milyen király vagyok? :D
A forrásnál sorbanállás. Csak a lenti volt üzembe helyezve. Néhányan ott állnak 5 literes ballonokkal. Sosem kerülünk sorra.
Nem értem a dolgot. Miért nem lehet csapot felszerelni rá? Úgy mint Szentkúton. Ott csak akkor folyik ha nyomod. De akkor rendesen. Ha mindig folyik a víz, még mindig többet pazarolsz mint amit megspórolsz azzal, hogy letekered a csapot csorgásig. Ehhez is fel kell nőni és be kell ruházni. Na mindegy. Csak javaslat.

16:30-ra értünk Edelénybe. Mivel Egerben sem álltunk meg tankolni, ezért nagyon koccra értem Edelénybe. 19 literes tankba sikerült 18,5 litert tankolni. A műszer még 19 km megtételét prognosztizálta. Ez teljesen reális. 340-et elmegyek egy tankkal. Az osztrákoknál 360-at. Legalább. :/


Dávid kölcsönbe megkapja a forgalmit, hogy tudjon benzint venni. Ez egy agyrém! Melleselg a kutas beszól nekem, hogy hozzak forgalmit. Majdnem bedőlök. Mondom neki. Minek? 100-ast tankoltam. 802 Ft/L. Hát a f@...!

 

17:15-re érünk Aggtelekre. Sajnos ez a szakasz is romlik. De még nem vészes. Nagyon jó idő volt. Szépen hullámzik a táj. Jó tempóban nyomjuk. A társaság mérete is ideális a tempós túrához.

Aggteleken az étterem a barlang bejárata előtt marha jó. Ajánlom mindenkinek aki erre jár. Már csak azért is mert pár éve a bazársoron a parkolóban ettünk penészes hamburgert, itt meg mindig finom volt a kaja.


Egyszer csak egy rigó támadott meg az úton. Úgy tűnt nekirepül a gépnek. Az utolsó pillanatban kapta fel mint Luke Skywalker a szellőzőnyílás után. Megúszta. Egy pillanat alatt eszembe jutott az a pacsirta amelyik a 350-es Jawa küllőin akart átrepülni és brutálisan ledarálta magát. Egy hétig tisztítottam utána a vasat.
Meglepetésünkre egyszer csak jön szembe egy libafos zöld Skoda S110L. A legendás “Skoda kupé”. Aztán egy fekete Niva 7 utassal. Még a csomagtartoban is ult valaki.
Aggteleken megkajálunk és megpihentünk, majd megbeszéltük a hazautat.
Szerettem volna Trizs és Ragály után Dédéstopolcsány-Szilvásvárad felé menni, majd Szarvaskő előtt a 25-ösön fel Tarnaleleszig, majd Istenmezeje és úgy Cered.
Minden nagyon pöpec volt. Kivéve Istenmezeje. Az az út annyira ráz, hogy azt hiszem többé nem megyek arra. Katasztrófa Pétervásárától Zabarig.
Cered még mindig oké. Romlik, de oké. Simán világosban megcsináltuk Ceredet.
Salgótarjántól végig a 21-esen toltuk tempósan. Közben ránksötétedett. Dávid lecsatlakozott az M3-asnál. Mi Laciékkal tovább az M3-ason nyugat felé. Aztán Laciék is elköszöntek Budapest határában.
Otthon vettem észre, hogy kirázódott egy csavar a hasindomból. Már megszoktam. Mindig elhagyom. Van tartalék.

622 km lett a vége.
Köszönöm a részvételt mindenkinek aki eljött.

Külön dicséret Dávidnak, mert szó nélkül megette a kínai tésztát. Móninak, hogy bírta az utat és Lacinak, hogy lecserélte a Yamahát végre valami üzembiztosabbra és nem robbant le megint.

 

 

Túra kiírás

Kedves Barátaim!

Sorozatban 14. éve szervezem a szokásos éves kanyarvadász túrámat. Akik már vettek részt valamelyik túrán, azok ismerik az útvonalat. Aki nem ismeri a túrát, az olvassa vissza az előző évek túráit. A jól bejáratott útvonalon nem szükséges változtatni, mert a magyar viszonyok között ez már nem lehet jobb.

Annyi az újdonság, hogy Szarvaskőtől szeretnék felmenni Tarnalelesz-Ózd felé és onnan mennénk Hangony-Cered irányába. Nagyon szeretem azt a szakaszt. Remélem jut rá időnk.

 

A túra tervezett időpontja:
2022.06.18


Esőnap:
2022.06.25

 

Indulás: Hősök tere 7:00-kor. Találkozó a szokott helyen a Műcsarnok melletti bringa tárolónál.

Jelentkezés a túrára nálam személyesen az elérhetőségeim valamelyikén név és valamilyen közvetlen elérhetőség (pl. telefon) megadásával lehetséges.

A túrához szokás szerint bármelyik pihenőnél fel és le lehet csatlakozni. Kérek mindenkit, hogy a találkozó pontokra feltankolva, beállított guminyomással útra készen érkezzen, hogy ne menjen ezzel az idő. Kérek mindenkit, hogy tartsa be a motoros túrákon alkalmazott szabályokat. Erről itt olvashatsz részletesen. Persze ez nem szigorú, inkább amolyan ajánlás. :)

Túra házirend

Reggel a Hősök teréről fogunk indulni 7:00-kor. Találkozó a szokott helyen a Műcsarnok melletti bringa tárolónál. Kérek mindenkit, hogy időben érkezzen feltankolva, ellenőrzött guminyomással, mert idén is szoros lesz a menetrend és nincs lehetőség várakozni. Legközelebb Pásztón állunk meg Tankolni.

Bármi új infó lesz a túrával kapcsolatban, azt ide és a Facebook csoportba is ki fogom írni.

Torig Túra Facebook csoport

Kérek mindenkit aki a túrára szeretne jönni, hogy jelentkezzen be nálam valamilyen közvetlen elérhetőségével. Ha bejelentkezel, akkor számítok rád. Ha valami oknál fogva változás állna be a tervben vagy az időpontban, akkor azokat akik bejelentkeztek személyesen értesítem a változásról. A többiek itt fogják megtalálni a legfrissebb információkat.

Jelentkezéstől függetlenül lehet jönni bármelyik találkozó helyre megbeszélés nélkül is. Ez esetben arra nincs garancia, hogy éppen ott leszünk-e abban az időben. Volt már rá precedens.

Útvonal terv

Szívesen mennék a régi klasszikus útvonalon Balassagyarmatig. Ezt csak abban az esetben csináljuk, hogyha a társaságban mindenkinek van Pest megyei matricája. Ha így alakulna, akkor Pásztóra kicsit gyorsabban fogunk megérkezni és akkor a csatlakozók függvényében fogunk várakozni vagy Pásztón vagy Galyatetőn, vagy Kékesen.

Ha így alakulna, akkor a Pásztóig tartó két szakasz változni fog egy csöppet. Reggel indulásnál fogjuk megbeszélni. Alsótold felé voltam már idén. Nagyon pöpec lett a 21-esig. A 21-es pedig szépen kibővült. Ettől függetlenül számíthatunk a magyar utak romló állapotára.

1. szakasz: Budapest-Isaszeg-Gödöllő-Aszód-Galgamácsa-Mohora-Alsótold-Pásztó
A hősök teréről valahogy kikavarodunk a városból Isaszeg felé. Elvileg az M3 és Vecsés között az M0 használata díjmentes. Úgyhogy elnyelezünk Nagytarcsáig és onnan végigkanyargunk Isaszegen keresztül Gödöllőre, majd Máriabesnyő felé a 3-as főúton. Aszódnál fordulunk Iklad felé és végig egyenes az utunk Mohoráig. Jártam erre tavaly ősszel és nagy szakaszokat aszfaltoztak újra. Jó lesz. Ha valaki lekési az indulást, akkor küldjön SMS-t/Messenger üzenetet, stb. és jöjjön rögtön Pásztóra a MOL kúthoz. Aztán  tankolunk, majd irány a Mátra. Ha időben érünk Pásztóra, akkor a híres-neves Csibe cukrászdában megállunk reggelizni.

2. szakasz: Pásztó-Galyatető
Galyatetőn leülünk kicsit pihizni. Nem tudom nyitva lesz-e bármilyen bolt. Ha igen, akkor a szokásos csoki+kóla kombó betolása után gurulunk tovább.

3. szakasz: Galyatető-Kékestető
Kékestetőn felballagunk az emlékműhöz és megnézzük szép hazánk legmagasabb pontját. Aztán nyomás ebédelni.

4. szakasz: Kékestető-Mátraháza parkoló
Ebéd a szokott helyen a világhírű mátraházi Lángosos Néninél. Palacsinta, lángos, stb. Aztán nyomás tovább.

5. szakasz: Mátraháza parkoló-Parád-Recsk-Sirok-Egerbakta-Eger
Egerben tankolunk. Mátraházán fogjuk megbeszélni, hogy melyik kútnál fogunk tankolni. Valószínűleg a Tesco környékén valahol.

6. szakasz: Eger-Felsőtárkány-Lillafüred
A Lillafüred előtt a Szinva forrásnál fogunk megállni egy kis forrásvízre és bandázásra.

7. szakasz: Lillafüred-Parasznya-Edelény
Edelényben egy gyors tankolás. Semmi több. Kb itt leszünk a túra felénél.

8. szakasz: Edelény-Szendrő-Aggtelek
Miután lementünk alfába a Jósvafői szerpentinen, begurulunk az Aggteleki barlang elé. Korrekt mosdó van. Ki fogjuk használni, ahogy eddig is. :D Az elmúlt években mindig itt kajáltunk. Marha jó vad ételeik vannak. Itt fogjuk egyeztetni a hátralevő útvonalat.

9. szakasz: Aggtelek-Putnok-Szilvásvárad
Napnyugta 20:43-kor lesz, innen már ránk fog esteledni. Ha minden jól megy, és olyan szerencsénk van mint az elmúlt években akkor tankolás és toljuk tovább Szarvaskő-Pétervására-Cered felé, hogy még világosban odaérjünk Ceredre. Ha nem tudunk tankolni, akkor Ózdon fogunk tankolni.

10. szakasz: Szilvásvárad-Szarvaskő-Tarnalelesz-Ózd-Cered-Salgótarján-Budapest
Terv szerint Balassagyarmat után még tankolunk egyet valahol. Szinte biztos, hogy kifutunk az időből és 22:31 után fogunk hazaérni. A teljes táv 640+ km lesz. Számításaim szerint mindig 150 kilométer közelében lesz lehetőség tankolni.

 

Mindez táblázatban

Város Érkezés Indulás Pihenő idő Szakasz távolság Szakasz idő
Budapest 6:45:00 7:00:00 0:15:00 0 0
Pásztó benzinkút 9:28:00 10:08:00 0:40:00 142 2:28:00
Galyatető 10:38:00 10:58:00 0:20:00 25 0:30:00
Kékestető 11:21:00 11:41:00 0:20:00 16 0:23:00
Mátraháza parkoló palacsintázó ebéd 11:50:00 12:50:00 1:00:00 4 0:09:00
Eger + tankolás 13:43:00 13:58:00 0:15:00 46 0:53:00
Szinva forrás 14:52:00 15:12:00 0:20:00 43 0:54:00
Edelény + tankolás 16:05:00 16:20:00 0:15:00 43 0:53:00
Aggtelek 17:11:00 18:31:00 1:20:00 48 0:51:00
Szilvásvárad + tankolás 19:28:00 19:43:00 0:15:00 59 0:57:00
Ózd + tankolás 20:54:00 21:09:00 0:15:00 62 1:11:00
Salgótarján MOL kút 22:18:00 22:33:00 0:15:00 57 1:09:00
Budapest Hősök tere VÁ. 23:41:00 23:41:00 0 102 1:08:00
Összesen 0 0 0 647 11:26:00

 

Mindez térképen

Budapest-Edelény

https://goo.gl/maps/GwD39xrZgg992u8q9

 

Edelény-Budapest

https://goo.gl/maps/9Pm7s8WT67ESsm399

 

 

 

We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.