2024 nyarán egyszer csak elém ugrott egy FB hirdetés, hogy jelentős kedvezménynel lehet kapni ezt a vasat. Gondoltam jön az új 1390-es és szeretnék kiszórni a készletet. Ezzel meg is nyugodtam és lefeküdtem volna aludni, de a kisördög nem hagyott nyugodni. Már régóta nézegettem a KTM-eket, de nem kifejezetten ezt a típust. Aztán megnéztem pár videót a gépről és elcsodálkoztam. Tényleg itt tart már a világ? Ajóéletbe! 

Reggel arra keltem, hogy a fejemben motozkált ez a gép, mint amikor valakinek hajszál van a torkában. Aztán délután támadt egy furcsa gondolatom. A Tehén 18 éves lesz. Ha most vennék egy KTM-et és az kibírja 18 évig, akkor már 70 leszek. Na innen indult az a kapuzárási lavina ami a motor megvásárlásához vezetett.

Elöljáróban ennyit erről az elképesztő gépről. Aztán majd még ki fogom egészíteni ezt a cikket rendes leírással és tapasztalatokkal, ahogy haladunk korban és kilométerekben előre. Amolyan napló és népítélet jelleggel.

Röviden. Ez egy geci jó gép. A futómű álom. A fék nagyon pöpec. A váltó.....hááááát ilyet én még nem láttam. Elképesztő. Beszarás vele menni. Komolyan. Na, majd még írok ha összeszedtem a gondolataim.

KTM második nap. 0-1000
Azon morfondirozok, hogy a KTM nem annyival jobb mint az Tehén. Még a bejáratos korlátozás alá esek és nem huzathatom 6000 fölé, ezért még nem teljes a teszt, de a BMW 2006-ban akkorát rúgott ezzel a futóművel ami vagy 15 évvel megelőzte a korát. Amiben több a KTM az a sokoldalusag és ezzel rögtön jobb is lesz mint a BMW. A váltó továbbra is lenyűgöző. A BMW-hez kellett egy év hogy osszeszokjunk, pont a futómű miatt. Itt két nap után barátokká váltunk. 170-es gumi van fent a gépen. Valahogy ez jobbnak tűnik a szar utakra. A nyomvaju nem dobja meg a gép hátulját ha rahajtasz. A tempomat kurvajo és pont. Beallitom a 140-et és onnan végig belső sáv. (5000 fölé nem mentem. Az pont 148 lenne, de 9000-et tud porogni). Fogyasztás 5,2. Szerintem ekkora gépnél ez tök jó. A Tehén 5,4-et csipeget. Egy téli tank 23 L kb 400 km-re elég. De hogy kanyarban vissza lehet rúgni és nem csúszik a hátulja? Nekem ez új. Bár aki csuszokuplungot használ annak ez talán nem akkora hűha. Az ülés elég kemény. Azzal csinálni kell majd valamit. Úgy mentem át vele teszko parkolóban a járdán mint a huzat. A szar utak nem simultak ki és a razkodas továbbra is fárasztó, de nincs az a statikus razas mint más motoron. Szóval eddig jó.

KTM 1290 SAS bejáratás után. A motor maga zseniális. Nem forog el 2-ben 160-ig mint a tehén és nem is megy 6-ban 70 alatt. Váltogatni kell. Menni megy rendesen, de valahogy nem érződik rajta a sebesség. A nejem szerint ennyire még sosem kellett kapaszkodnia motoron mint ezen. A gyorsulás a gyorsváltó miatt olyan mintha robogón ülnék. Mintha automata lenne. Szinte észre sem veszed amikor váltasz. Nincs rángatás, csak a statikus húzás. Nagyon jóóóóóóó. Következő állomás valami hosszabb túra le. Lemegyünk vele Bulgáriába meg vissza. Azt hiszem.

We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.