2024 nyarán egyszer csak elém ugrott egy FB hirdetés, hogy jelentős kedvezménynel lehet kapni ezt a vasat. Gondoltam jön az új 1390-es és szeretnék kiszórni a készletet. Ezzel meg is nyugodtam és lefeküdtem volna aludni, de a kisördög nem hagyott nyugodni. Már régóta nézegettem a KTM-eket, de nem kifejezetten ezt a típust. Aztán megnéztem pár videót a gépről és elcsodálkoztam. Tényleg itt tart már a világ? Ajóéletbe!
Reggel arra keltem, hogy a fejemben motozkált ez a gép, mint amikor valakinek hajszál van a torkában. Aztán délután támadt egy furcsa gondolatom. A Tehén 18 éves lesz. Ha most vennék egy KTM-et és az kibírja 18 évig, akkor már 70 leszek. Na innen indult az a kapuzárási lavina ami a motor megvásárlásához vezetett.
Elöljáróban ennyit erről az elképesztő gépről. Aztán majd még ki fogom egészíteni ezt a cikket rendes leírással és tapasztalatokkal, ahogy haladunk korban és kilométerekben előre. Amolyan napló és népítélet jelleggel.
Röviden. Ez egy geci jó gép. A futómű álom. A fék nagyon pöpec. A váltó.....hááááát ilyet én még nem láttam. Elképesztő. Beszarás vele menni. Komolyan. Na, majd még írok ha összeszedtem a gondolataim.
KTM második nap. 0-1000
Azon morfondirozok, hogy a KTM nem annyival jobb mint az Tehén. Még a bejáratos korlátozás alá esek és nem huzathatom 6000 fölé, ezért még nem teljes a teszt, de a BMW 2006-ban akkorát rúgott ezzel a futóművel ami vagy 15 évvel megelőzte a korát. Amiben több a KTM az a sokoldalusag és ezzel rögtön jobb is lesz mint a BMW. A váltó továbbra is lenyűgöző. A BMW-hez kellett egy év hogy osszeszokjunk, pont a futómű miatt. Itt két nap után barátokká váltunk. 170-es gumi van fent a gépen. Valahogy ez jobbnak tűnik a szar utakra. A nyomvaju nem dobja meg a gép hátulját ha rahajtasz. A tempomat kurvajo és pont. Beallitom a 140-et és onnan végig belső sáv. (5000 fölé nem mentem. Az pont 148 lenne, de 9000-et tud porogni). Fogyasztás 5,2. Szerintem ekkora gépnél ez tök jó. A Tehén 5,4-et csipeget. Egy téli tank 23 L kb 400 km-re elég. De hogy kanyarban vissza lehet rúgni és nem csúszik a hátulja? Nekem ez új. Bár aki csuszokuplungot használ annak ez talán nem akkora hűha. Az ülés elég kemény. Azzal csinálni kell majd valamit. Úgy mentem át vele teszko parkolóban a járdán mint a huzat. A szar utak nem simultak ki és a razkodas továbbra is fárasztó, de nincs az a statikus razas mint más motoron. Szóval eddig jó.
KTM 1290 SAS bejáratás után. A motor maga zseniális. Nem forog el 2-ben 160-ig mint a tehén és nem is megy 6-ban 70 alatt. Váltogatni kell. Menni megy rendesen, de valahogy nem érződik rajta a sebesség. A nejem szerint ennyire még sosem kellett kapaszkodnia motoron mint ezen. A gyorsulás a gyorsváltó miatt olyan mintha robogón ülnék. Mintha automata lenne. Szinte észre sem veszed amikor váltasz. Nincs rángatás, csak a statikus húzás. Nagyon jóóóóóóó. Következő állomás valami hosszabb túra le. Lemegyünk vele Bulgáriába meg vissza. Azt hiszem.