Torig túra 2011 túra kiírás és túrabeszámoló

Kedves Barátaim! Idén is, immár 4. alkalommal megszervezem a szokásos kanyarvadász túrámat, ahogy ti elneveztétek a “Torig túrát”. Azért ez a kedvenc útvonalam, mert útközben mindenféle útviszony megtalálható rajta, a kevésbé ismert nógrádi hardcore vacaktól a bükk zsír szerpentinjéig, és érint szinte minden kedvenc kanyargós utat, mindezt gyönyörű tájegységeken át, amiket külön-külön is imádok. Amikor ezt az útvonalat először kitaláltuk, akkor az volt a cél, hogy egy kezdő is kipróbálhassa magát mindenféle útviszony közt, és gyakorlatot szerezhessen a túramotorozásban. A túra mostanra nem csak az én hedonizmusom megnyilvánulását szolgálja, hanem igazi közösségi eseményé alakult. Az elmúlt évekhez hasonlóan többen is beszálltak a szervezésbe. A túra eredetileg Lillafüredig tartott, de ott rájöttünk, hogy még nem vagyunk elég fáradtak. Szdavidson szaktárs kreatív javaslatainak beépítésével tovább bővítettük az útvonalat, hogy még több olyan kanyarban legyen részünk, ahol a gépeink igazán otthon érezhetik magukat. Sigabi is megfejelte a maga javaslataival a túraterve, így alakult ki a mostani variáció. A nógrádi gyönyörű tájakon és a mátrai kacskaringókon én vezetem fel a csapatot. Egernél, hogy a gyorsabbak kedvére tegyünk, két csapatra fogunk oszlani. Lukylac vezeti fel a “Csapágyas” csapatot, míg jómagam a “Taigetosz” csapat élén fogom a kipufogófüstjüket nyelni Lillafüredig. Lillafüredtől Szdavidson “dilettáns” :) szaktárs átveszi a vezetést, és igazi keleti őslakosként maga tempójában felvezet minket Aggtelekig az ottani versenypálya minőségű utakon. Visszafelé is Szdavidson vezet Szilvásváradig, ahol ha időben odaérünk, akkor szeretnénk elkölteni egy pisztráng vacsorát. Szilvásvárad után Sigabi veszi át a vezetést, és megmutatja nekünk Heves és Nógrád megye elveszett útjait. Belemotorozunk a naplementébe és megpróbáljuk elkapni Sigabi újonnan szerzett 900-asát Kazár felé a régi Salgó Rally útvonalán Pásztóig. Pásztótól már hazafelé nyelezünk a bogárfelhős éjszakában. A túrán nem célunk koppig húzni a gázt. Normál tempóban a kresz lehetőség szerinti betartására törekedve :P de azért tempósan fogunk haladni. Fontos, hogy mindenki figyeljen a másikra, és saját magához mérten biztonságosan a többiekhez alkalmazkodva balesetmentesen végigmotorozza a távot! Idén elég feszített lesz a tempó. Rövidebb időt szánok a pihenőkre, hogy még napfényben teljesíteni tudjuk a táv nagyobbik részét. Az étkezéseket a következőképpen tervezem. Pásztón a Penny Market parkolóba csak akkor megyünk be, ha a többség Bánkon igényli a reggeli kakaós csigáját. Amennyiben nem, akkor rögtön a pásztói benzinkúthoz megyünk. Galyatetőn a hagyományos csoki+kóla, Mátraházi parkolóban a világ legjobb lángosa és palacsintája, Lillafüred előtt a Szinva forrásnál egy kis forrásvíz, Lillafüredi parkolóban max egy jégkrém, Szilvásváradon pisztráng vacsora. Kérek mindenkit, hogy ennek megfelelően készüljön, mert máshol nem fogunk kaja miatt megállni! A tankolásokat átlag 200 kilométeren belülre terveztem. (Pásztó, Eger, Edelény, Szilvásvárad, Pásztó)

A túra időpontja 2012, június 23. (Az év második leghosszabb napja) Indulás reggel 7:00-kor Budapestről a Hősök teréről. Kérek mindenkit, aki az induláshoz jön, hogy feltankolva, reggelizve, útra kész állapotban jöjjön, hogy ne menjen az idő tankolással és gumi ellenőrzéssel. Rossz idő esetén esőnap két hét múlva 2012. július 07.

A túrához megbeszélés szerint bárki és bárhol (lehetőleg a pihenőhelyeken) fel és le csatlakozhat. Hívjatok fel, és megbeszéljük. :) Telefonszámom a profilomban. Kérek mindenkit aki jönne, hogy a jelentkezését az elérhetőségeivel és a csatlakozási helyével együtt küldje el nekem! Erre azért van szükség, mert ha közbejönne valami, (sajnos volt rá már pecedens. Pl Őz vagy Béla szomorú bokor gyűjtése) vagy változna a terv, vagy eső napra van szükség, mindenkit aki bejelentkezett nálam, személyesen értesíteni fogok. A többieknek meg nem fogok tudni szólni. A túra pontos menetrendje a csatlakozóktól is függ, tehát még változhat. A túra útvonala és a tervezett időbeosztás a következő. Lehet elsőre viccesek a számok, de aki volt már, az tudja miért. :)

  • Város Érkezés Indulás Pihenő idő Szakasz távolság Szakasz idő
  • Budapest 6:45 7:00 0:15 0 0:00
  • Bánk 8:09 8:19 0:10 66,1 1:09
  • Pásztó 9:44 10:04 0:20 72,3 1:25 T
  • Galyatető 10:36 10:51 0:15 25,5 0:32
  • Kékestető 11:11 11:21 0:10 14,5 0:20
  • Mátraháza 11:31 12:21 0:50 2 0:10
  • Eger 13:14 13:29 0:15 50,1 0:53 T
  • Lillafüred 14:19 14:39 0:20 46,8 0:50
  • Aggtelek 16:29 16:44 0:15 87 1:50 T
  • Szilvásvárad 17:59 18:59 1:00 65 1:15 T
  • Pásztó 21:49 22:04 0:15 147 2:50 T
  • Budapest VÁ. 23:39 82,2 1:35
  • Összesen 658,5 14:49

 Költségek: Benzin+kaja amit megeszel. :) Fizetős útvonalak nem lesznek.. Az útvonal a következő:

 

Budapest-Bánk-Balassagyarmat-Herencsény-Pásztó-Galyatető-Kékestető-Eger-Lillafüred-Edelény-Szendrő-Aggtelek-Ragály-Putnok-Szilvásvárad-Járdánháza-Tarnalelesz-Szarvaskő-Egerbakta-Pétervására-Kazár-Salgótarján-Sámsonháza-Pásztó-Budapest.

A túra tervezett útvonala térképen

Nagyobb térképre váltás

 

Túrabeszámoló

Pénteken délután érkezett meg a műszerfalam. Sajnos este 10-ig szereltük, ezért a városi gurulás elmaradt. Sajnos a fordszámmérőm nem lett jó valami miatt. Még meg kell keresni a hiba okát.

A túra napjára egészen átalakult a jelentkezők névsora. Sokan lemondták különböző okok miatt. Ennek ellenére jópáran összegyűltünk a Hősök terén. Runguval már féltől vártuk az érkezőket. Egymás után futott be Demenytomi, Gorcsev, Davicsek, Bigtibi a lányával (Paksról), Dzsoni és az utolsó pillanatban Atosz. Mindenki pontos volt, ezért külön köszönet!

Budapest-Bánk szakasz eseménytelenül telt. Dzsoni csak kijött az indulásra, ezért az indulás után nem sokkal elbúcsúzott tőlünk. A tempó miatt sikerült némi előnyre szert tenni. Itt megbeszéltük, hogy többeknek hiányzik a reggeli túrós batyu, ezért muszáj bemenni Pásztón a Penny Marketbe. Érdekes, hogy Bánkon a tó mellett épült valami kalandpark féle. Lehet érdemes egyszer megnézni. Bánkról rövid nyújtózás után, tempósan haladtunk tovább Balassagyarmat felé. Az utólag tudatosult bennem, hogy Balassagyarmattól szinte végig csak falvakon és erdei szerpentineken mentünk.

Balassagyarmatot elhagyva jó minőségű úton dimbes-dombos vidéken hullámvasútozva jó tempóban kanyarogtunk a herenycsényi őzes szakaszig. A falvak útjai néhol kritikán aluliak. A falu vége táblától viszont újra “megyei kezelésű” jó minőségű utakon lehet haladni. Aki erre jár, figyelje a település kezdete táblát, mert a tábla vonalától kátyúkra lehet számítani. A szakaszról kiemelném Herenycsény fölötti erdei utat és a bokri elágazás utáni bukkanót, amin akár repülni is lehetne, ha nem rögtön egy erős S kanyar kombináció következne. (Nagyon tréfás hely, de aki ismeri, az élvezni fogja. :) Autóval mindig padlót nyomok) Valamint Cserhátszentivánt, ami szerintem a legszebb fekvésű falvak egyike Magyarországon. (Ott forgatták a Mázli c. filmet). Cserhátszentiván és Alsótold között nem túl jó az út, de kibírható. Alsótoldtól viszonylag jó és élvezetes erdei-hegyi szerpentin van Pásztóig.

Pásztóra korábban értünk a tervezettnél, ezért Sigabi nem tudott elég korán elénk jönni. Pásztón belül jött szemben. :) A Penny Marketes reggeli közben befutott Endrúz is, ő rögtön a benzinkúthoz ment. Mi is átgurultunk a benzinkúthoz. Tankolás és nyomás tovább. Pásztó után a Hasznosi víztározó környékén elég jól rendberakták az utat. A felsőbb szakaszokon viszont csak a kanyarokat javították. Figyelni kell, mert azt hiszed, hogy onnan jó lesz az út, pedig csak 50 métert javítottak. Könnyen kátyúra lehet futni.

Galyatetőre időben értünk. Kiderült, hogy a keleti csapat pont akkor ért Egerbe. Csoki kóla, és egy kis ejtőzés után. Indultunk tovább. Galyatető után megálltunk egy kilátónál. Sajnos pont olyan szerencsétlenül sikerült rámenni egy kőre, hogy behorpasztotta a leömlőmet. Vihetem javíttatni. :/ Az idő gyönyörű. Az út tiszta, pormentes. Itt-ott viszont hordalékot sodort az útra az eső, amely laza apró szemcsékből áll. Csúszik mint az olaj. Nagyon para! Kékestető előtt kicsivel majdnem pereceltem egy ilyen hordalékkupacon. Táncolt egyet a motor hátulja, de sikerült összeszedni valahogy. Szerencsém volt. Sajnos a gumim is megérett a cserére, az is csúszik egy kicsit, emiatt és a hordalékok miatt a kanyarok jórészét inkább elóvatoskodtam. Volt még egy átszaladó nyúl. Meg valakit majdnem fejbe talált egy a fák közt átrepülő ragadozó madár.

Kékestetőn közös fotózás. Ülünk a kövön, erre odajön egy bácsi és szól, hogy eltakarom a lábammal a feliratot. Kicsit elpoénkodtam az öreggel. Vette a lapot. :) Odaállok mellé és mondom neki. Jé innen tényleg látni, de ha odaülök, akkor meg nem. Meg tudja ezt magyarázni? :) Az öreg rámnéz, aztán látta, hogy poénkodok, és már együtt nevettünk.

Kékesről Mátraházára 15 perc késéssel érkeztünk. Következett a világ legjobb lángosa és palacsintája, a szokásos poénkodás a lángosos nénivel, pacsi a sok jó arccal keletről. Itt egyesültünk a keleti csapattal. (Szdavidson és párja, Lukylac, Kishaver, Paco, Gorcsev, Luke007 (aki simán indulhatna egy Mark Hamil hasonmásversenyen), N.Norbert és Davidzs). Kaja közben kiderült, hogy Ton-up deffekt miatt sajnos nem tudott eljönni. Értesíteni sem tudott, mert nem volt nála a telefonszámom.

Kékesről sima út lefelé egész Egerig. Eseménytelen gurulás. Az idő jó, nincs kánikula, nem olvadunk a gépen pedig hétágra tűzött a nap.

Egerben tankolás. Hunky a barátnőjével már ott várt minket. Ha jól tudom, akkor a keleti csapattal is találkozott még reggel. Szemrevételezte a gépeket. Itt volt lehetősége egy kis tapogatásra, nyálcsorgatásra, kérdésekre. :) Igyekeztünk segíteni amiben tudtunk. Kiderült, hogy Ringunak nem ég a helyzetjelzője, és az első fékre nem reagál féklámpa. Szdavidson oldotta meg a helyzetet. Kitesztelte, hogy hibás az izzó. A hátsó fékre meg működött a lámpa. A hibák miatt Ringu már a túra feladásán gondolkodott, mivel elég későn ért volna haza, ezért veszélyes lett volna helyzetjelző nélkül mennie. Demenytomi itt elköszönt tőlünk. Úgy tervezte, hogy végigjön, de kirabolták a lakását és alig aludt valamit, ezért józan ésszel idejében kiszállt.

Egerben két csoporta oszlottunk. A csapágyas csapatot Lukylac vezette fel a Lillafüred előtti Szinva forrásig. A taigetosz csapattal pedig komótos tempóban követtük őket. Néhol eső által felhordott hordalékon kívül nem volt semmi fenyegető. Egész jó volt az út. A forrásnál feltankoltunk forrásvízből, és jót dumáltunk. Ácsorgunk a forrásnál, amikor megjelent 3 japán sportgép üvöltő motorral. A tempójuk annyira durva volt, hogy szóhoz sem jutottunk. A legdurvább viszont az volt, hogy úgy előztek egy autót a forrás alatt, hogy semmiképpen sem láthatták, hogy jön-e szembe valami. Vakon bele a kanyarba a szembeforgalomba 150-el. Ez igen! Beleborzongtam, hogy mi lett volna, ha pont ott jövünk szembe. Tiszta állatok. Ezek miatt van rossz hírük a motorosoknak. Kishaver szerint az egyik gépen csak ideiglenes lámpa volt. Nekem időm sem volt felfogni, hogy tulajdonképpen milyen típus, milyen szín. Ringu már le szeretett volna lépni, de rábeszéltük, hogy jöjjön el velünk Szilvásváradig. Remélem nem bánta meg. :P Már majdnem indultunk, amikor belebotlottunk Füzibe és Pocsóba. Egy rövid üdvözlésre megálltak, aztán mentek tovább dolgukra.

A forrástól Szdavidson vette át a vezetést, és a tervezett útvonalon Diósgyőr felől Parasznya felé kerültünk. Néhol nyomvájús, de azért motorozható az út. Ezen a szakaszon néhol menthetetlenül lemaradtam. Egyenesekben próbáltam behozni a lemaradást. Helyenként eléggé meg kellett húzzam a gép szarvát. Kanyarban viszont csúszkált a gép hátulja. Nem tudtam, és nem is akartam gyorsabban venni a kanyarokat. Valahol Sajószentpéter előtt egy csapat futó gyerek jött szembe rendőrmotoros felvezetéssel. Az egyik gyerek egy fáklyával futott. A többiek (gyerekek, felnőttek, pár kisbusz) kísérték. Félreálltunk és hangos motorbőgetéssel bíztattuk őket. A srácoknak ez szemmel láthatólag tetszett. Több futó is odajött pacsizni egyet. Edelényben tankolás. Tankolás után N.Norbert gépe nem tudott elindulni. Ott álltunk beöltözve. Úgyhogy vetkőzés és próbáltunk segíteni. Szdavidson hathatós segítségével sikerült működésre bírni a gépet. Dávid hamar megtalálta a hibát okozó alkatrészt. Nem tudom mit csinált vele, de el tudta indítani a gépet. Szerintem nem ment volna neki, ha nem álljuk körbe és nem nézzük gondterhelten. Legalább nem mondhatja, hogy egyedül oldotta meg a problémát, mert mi is ott voltunk. :D

Tempósan haladtunk Aggtelek felé. Jósvafő után egy jobbos kanyarban pont előttem morzsalékos felhordás volt az úton. Szerencsére nem voltam rádöntve, de csak balra kerülve tudtam korrigálni. Kerülés közben egyszer csak azt veszem észre, hogy Paco ott van mellettem balról, és már megy át a másik sávba. Nem tudom mi volt a célja, hogy előzni akart előtte, vagy csak simán besokallt ő is a morzsalékon. Szerintem inkább ez utóbbi. Na ezért kell a követési távolság! :)

Aggtelken egy eurokonform wc használat után Szdavidson felvezetett minket Szilvásváradig. Induláskor azt vettem észre, hogy mire füldugót, kesztyűt sisakot felvettem, már csak én és Endrúz (kollaboráns) maradtunk ketten. A többieknek meg hűlt helye. Jó 10 percbe tellett mire utolértük őket. Egyébként “kollaboráns” Endrúz az aki minden túrára más motorral jön. Volt már Multi, TDM, Fazer. Most egy BMW R1200-al volt. (Laci! Mi lesz a következő? :D) Érdekes mód nem láttam tankolni, de minden tankolásnál bejelentette, hogy neki még hány fényévre elég benzinje maradt a tankban. Dáviddal meg is állapítottuk, hogy a Endrúz gépe nem is benzinnel megy. Vagy elektromos. Legalábbis a hangja után arra következtettünk. Vagy benzint termel és Laci fog nyitni egy benzinkutat. :D

Sereghajtóként jó volt látni, ahogy a ragályi dombok közt a lemenő nap sárgás sugaraitól világítva hogyan kígyózik előttem a dübörgő ducati sor. Valahol Ragály környékén azt látom, hogy egy kugya az út szélén futkos. Aztán egyszer csak meglódul és pont Ringu elé fut. Szerintem centiken múlt, hogy a kis öleb nem matricaként végezte.

Szilvásváradon némi közelharc után sikerült találni egy büffést, aki hajlandó volt nekünk pisztrángot sütni. Azért gondoljatok bele. Bejön 12 motor. Érdeklődünk, hogy nyitva vannak-e, erre elhajtanak a vérbe. Nem kell nekik a lé? Vendéglátóztam 17 évig. Nekem ez furcsa egy kicsit. A büffés láthatóan boldog volt, mert zárás előtt még egyszer megcsinálta az egész napi forgalmát. Meg is beszéltem vele, hogy legközelebb felhívom, amikor megyünk, és megvár minket. Ő jól járt. A többieknek nem érte meg. Az öreg még egy üveg bort is adott ajándékba, amit Paco vándorserlegként továbbvitt. :D A következő gurulást ő szervezi. A parkolóban már várt minket Hunky és bartnője. Egész nap partifecskeként oda-vissza repültek a megállóink közt. Kishaver felajánlotta az ezredest egy kipróbálásra. (Akasztják a hóhért! :D) Elkísértem Hunkyt a próbára. Visszafelé pedig a 900-asomat is kipróbálhatta. Én meg Kishaver gépét. :P. Ott jöttem rá miért csúszkál a gépem. Kishaver gépén vadiúj gumi szett feszít. Nekem meg lassan elkopik a futófelület. Muszáj gumit cserélnem. Kishaver gépe egyenesen megy. Az enyém meg a kockás gumi miatt kanyarban idegesebb mint az övé. Vacsi után Endrúz “Kapcsold már be a motort!” meg “Elfelejtetted beindítani!” stb. kiáltások közt elbúcsúzott tőlünk.

A meglepetés akkor ért, amikor kiderült, hogy szilvásváradon be van zárva a benzinkút. Ha nem ütemezem be a biztonsági tankolást Edelényben, akkor Szilvásváradra kb 200 km környékén értünk volna. Jó eséllyel nem tudtuk volna folytatni a kijelölt útvonalon az utunkat, mert kifogytunk volna a benzinből. Sőt ott álltunk volna gondterhelten. Egyedül Endrúz benzinvisszanyerőt is tartalmazó BMW-jében és Gorcsev multijában maradt volna még nafta.

Vacsi után elköszöntünk a keletiektől és Bigtibitől és Sigabival, Gorcsevvel, Davicsekkel, Atosszal észak felé vetütk az irányt. Hunky barátnője elmondta merre kell menni. Lelkünkre kötötte, hogy nem Farkaslyuk felé kell menni, és nem Ózd felé kell menni. Nos jelentem nem találtuk meg a helyes irányt. Eltévedtünk(tem) Csermelynél. Ugyanis van egy tábla, amin az van, hogy Ózd. Némi vacilálás után mint kiderült Dédéstopocsány felé fordultunk. Pár km után megkérdeztem néhány benszülöttet, hogy merre van Járdánháza. Útba is igazítottak, hogy feorduljunk vissza és Csermelynél menjünk Ózd felé. Na igen ám, de az nem jött le, hogy az ózdi elágazás után rögtön balra kell kanyarodni Járdánháza felé. Tábla meg nem volt. Pedig a tervezett úton számítottam a Csermely és Járdánháza közti szerpentinre. Egész addig amíg meg nem láttam a Farkaslyuk táblát, azt hittem jó az irány. :D Akkor már javában tartott a napnyugta. Farkaslyuk előtt az erdőben átszaladt előttem egy vaddisznó család. Koca + 5-6 malac. Satu fék, duda ezerrel. Lassan gurulok tovább, amikor átszalad még egy vadmalac. Egerben Davicsek bevallotta, hogy ez volt az a pillanat, amikor megfogadta, hogy ha ezt túléli és egyszer újra civilizált helyre érünk, akkor hazamegy a 3-ason. :D Farkaslyuk érdekes hely. Valami bányász település lehetett. A faluba hegytetőről egy 180 fokos visszafordítókat is tartalmazó szerpentinen mentünk lefelé. A falu maga egy völgyben van. A házak körben a völgy oldalában. A völgy közepén pedig egy bazinagy évek óta használaton kívül lévő kizöldellt meddőhányó. (Mindenkinek ajánlom, hogy egyszer nézzen el arrafelé. Érdekes jó út. Jó kanyarokkal.) Igazából halvány fingom sem volt róla merre megyünk. Egyszer csak jön egy tábla. Ózd. Na bmeg! Erre nem akartam menni. Nem volt más választásunk, megkerestük a 25-ös főutat, hogy azon Egerbe érjünk, és lassan de biztosan kiszáradó lovainkat benyával megitassuk. Közben lement a nap és ránk ereszkedett a szürkület. Jóformán semmit sem láttam az útból. A fényszóró még kevés, a sisakon bogár erdő. Vakrepülés Egerig.

Egerben a benzinkúton Gorcsev elbúcsúzott, mert korábban is jelezte, hogy ha besötétedik, akkor ő lelép valami forgalmasabb út irányába. Davicsek megkérdezte, hogy mi a további terv. Amikor felvázoltam neki, hangosan felröhögött, majd ő is a 3-as felé vette az irányt. :D

Hárman maradtunk Sigabival és Atosszal. Sigabi vezette volna a következő szakaszt, de jelezte, hogy az új 900-as fényszórója még mindig Polírcicával közös motorozásra van állítva, ezért lefelé világít. Atosznál hasonló volt a helyzet, ezért mentem előre világítani. Eldöntöttük, hogy a sötétre és az állatok mozgására tekintettel rövidítünk a távon. Kihagyjuk a Mátraterenye-Kazár-Salgótarján-Sámsonháza szakaszt. Túl sok volt az állat az erdőben. Fostunk tőle. Jó okom is van tőlük félni. Azt is eldöntöttük, hogy erősen visszaveszünk az arcunkból. Folytattunk utunkat Egerbakta-Pétervására felé. Itt-ott őzek, állatok, vaksötét és útra boruló fák. Mintha egy sötét alagútban lennénk. A 70-es tempó már úgy tűnt, mintha 120-al mennénk. Közben gyönyörködhettünk (volna, ha nem folyton a vadaktól parázunk) a lenyugvó hold narancsszín sarlóját. Akkor már annyira elfáradtam, hogy 50 kilométerenként meg kellett állni kicsit nyújtózni. Bátonyterenyénél rövid pihenő, majd elköszöntünk Sigabitól és elkísértük a 21-esen Pásztóig. A 21-es valahogy keresztbe nyomvályúsodik  Mész középen, és átlag 500 méterenként van keresztbe egy borda, amit nem tudsz kikerülni és akkorát dob a gépen, hogy az csak na. Csak a belső szélen érdemes menni. Pásztótól nyél haza bele az éjbe. Gödöllőn megálltunk 5 percre nyújtózni, aztán Zuglóban elköszöntünk Atosszal. Ő volt az aki elejétől a végéig velem tartott. Idén ő a hős. Az a csávó vídiából van!

Végig Őrült jó időnk volt. Kívánni sem lehetett volna jobbat. Az út minősége jobb volt mint tavaly. Több szakaszt felújjítottak ,sé kevesebb volt a sóder az úton. Ami viszont volt, az kellemetlenebb volt. Rengeteg vadat láttunk Sokkal jobban is mehettem volna, ha jó a gumim, de így néha kicsit para volt, főleg ha volt is egy kicsi sóder felhordva.

Idén sem sikerült a kitűzött célt teljesíteni. Tulajdonképpen ez nem is baj. Mindig többet tervezek. Így nem unalmas. :) Azt hiszem nem is lehetett volna. Szilvásvárad után már 1 óra csúszásban voltunk. A pihenőkön nem sikerült időt spórolni. Ezekből jött össze a csúszás. Esetleg, ha 1 órával korábban indultunk volna, talán sikerül, de akkor is kellenek a pihenők. A végére fejben még úgy éreztem 2-300 km még menne, ugyanakkor a testem már nem bírta az erőszakot. Farkaslyuk előtt valamiért nem bírtam behúzni a kuplungot. A kisújjam beakadt valahogy. Aztán erőszakot alkalmazva mozgásra bírtam. A nyakam, hátam, lábam, seggem teljesen kifáradt. A tenyerem teljesen kész. Végülis elértem a célom amit évek óta hajszoltam. Kiderült! Ennyit tudok menni egy nap. :) Többet nem. Ez a max. Ennél nem fogok hosszabbat szervezni. Hacsak nem jövőre. :D

Mindenkinek nagyon köszönöm a részvételt! Óriási volt! Nem is tudom pontosan leírni mit érzek. Nélkületek nem jöhetett volna létre. Köszönöm!

Dicséretben részesülnek a keletiek, akik kreatívan önszervező módon megoldották a túrához csatlakozást.

Dicséret még Lukylacnak aki felvezette a Felsőtárkány Lillafüred szakaszt, és Sigabinak, akivel együtt gyakoroltuk a tanácstalan arckifejezést Ózdnál. Viszont ő adta meg a továbbhaladáshoz szükséges kezdőlökést. És Ringunak aki kitartott.

Dícséret mindenkinek aki józan ésszel felmérte magát és volt annyi vér a pucájában, hogy bevallja a fáradtságát/képességeit és idejében kiszállt.

Dícséret Hunky Barátnőjének, aki türelemmel követte sarki csérként ingázó párját, és nem ült fel az olcsó poénoknak, és Kishavernek aki nem egy szar irigy típus és felajánlotta a gépét.

Külön dicséretben részesül Szdavidson. Egyrészt azért, mert már nagyon vágyott rá hogy valaki megdicsérje, másrészt azért mert őszerinte amúgy is nagyon megérdemelné. (a 2010-es piros pont nem volt elég) A dicséret mindenképpen jár neki! Azért is mert tevékenyen beszállt a szervezésbe. Ezen a túrán főként azért jár neki a dicséret, mert az aggteleki szakasz felvezetése mellett több ízben is hatékonyan igazi szakértő módjára javította a lerobbant gépeket.

Fekete pont Paconak. Nem tudom hogy került mellém Aggtelek előtt, de ha jött volna szembe valami, akkor csúfos perec lett volna belőle valószínűleg mindkettőnknek. Nekem is egy, mert a gumi miatt elparáztam a kanyarok többségét.

A túra hőse Atosz! Zokszó nélkül tolta végig a túrát! Most vettem észre, hogy telefonálás miatt a szilvásváradi képen csak a háttérben látszik a bal oldalon. :) Ez kicsit méltatlan. Sebaj. Endrúz is lemaradt a képről.

A túra útvonala a következő lett:

Nagyobb térképre váltás

Ami kimaradt a leírásból! A pásztói lámpa javítás és Dávid veréb gázolása. :D

We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.