• Hírek
  • Magamról
  • Torig túra
      • Back
      • Torig túra 2025
      • Torig túra 2024
      • Torig túra 2023
      • Torig túra 2022
      • Torig túra 2021
      • Torig túra 2020
      • Torig túra 2019
      • Torig túra 2018
      • Torig túra 2017
      • Torig túra 2016
      • Torig túra 2015
      • Torig túra 2014
      • Torig túra 2013
      • Torig túra 2012
      • Torig túra 2011
      • Torig túra 2010
      • Torig túra 2009
      • Egyéb túrák
          • Back
          • Sigabi futam 2011
          • Szeged 2013
  • Motoros dolgok
      • Back
      • BMW
          • Back
          • BMW K1200R kuplung kosár rugók
          • BMW K1200R alapjárati léptetőmotor
          • BMW K1200R vezérműlánc feszítő
      • Ducati
          • Back
          • Ducati karburátor szinkronizálás
          • Fék-kuplung légtelenítés
          • Gyertya használat és hőérték
          • Monster 900 kerékcsapágyak
          • Monster 900 kuplung kinyomócsapágy
          • Monster 900 vezérműszíj csere
          • Tanácsok Ducati vásárláshoz
          • Téli vezetés
          • Tomszójer Ducatit szeretne
      • Túra házirend
      • Motorjaim
          • Back
          • KTM 1290 Super Adventure S (2024)
          • BMW K1200R (2007)
          • Ducati Monster 900 Dark
          • Jawa 350 Twin Sport
          • Karpaty V50
  • Linuxos dolgok
      • Back
      • CentOS - RHEL
          • Back
          • CentOS8 átalakítása CentOS 8 Stream verzióra
          • Podman konténer kezelés CentOS8/RHEL8 alatt
          • Graylog szerver telepítése
          • RPM telepítő fájl létrehozása
          • SSL tanúsítvány ingyen
          • EPEL Repó telepítése
          • SSH szerver port módosítás CentOS 7 alatt
      • Linuxos vegyes
          • Back
          • GeoIP szűrés Iptables tűzfalon
          • IPv6 kapcsolatok tiltása
          • Linuxos gép mentése és klónozása LVM Snapshot használatával
          • Dinamikus DNS DDClient programmal
          • RAID építése utólag
          • SSH trükkök
      • Linuxos apróságok
          • Back
          • Egér használata konzolon
          • Grub2 RAID1 probléma
          • Külső IP cím lekérdezése parancssorból
          • Amavis spam levelek automatikus törlése
          • Régi Linux kernelek eltávolítása
      • Szakdolgozat Dunaújvárosi Főiskola 2012
      • Lottó tippek
  • Elérhetőségek
  1. Ön itt van:  
  2. Home
  3. Torig túra

Torig túra

A túra története és előzményei

Az első túrát még nem Torig túrának hívtuk. 17 évesen Bálint Robi barátommal elindultunk vakon az országban két napra. Utunk során a cél az volt, hogy lehetőleg rengeteg kanyart és gyönyörű tájakat érintsünk. Konkrét útvonalat nem határoztunk meg, csak motoroztunk bele a világba. A 2009-es "első" túra után kezdték a barátaim Torig túraként emlegetni az útvonalat. A túra hagyományosan érinti Nógrád megye kevésbé ismert részeit, a Mátra és a Bükk szerpentínjeit és Lillafüredig tart. Az útvonalat minden évben további szakaszokkal bővítjük.

A túra útvonala

Az elmúlt évek során a túra célkitűzései némiképp megváltoztak. Továbbra is szempont, hogy lehetőleg minél kevesebbet menjünk egyenesen, hiszen a gumi oldala is ki van fizetve. Az útvonal tervezés során a lehető legkanyargósabb lehetőséget szoktam választani. Minden évben bővítem az útvonalat olyan szakaszokkal, amelyek általunk még nem járt vidéken vezet keresztül. A túra tervezése során az útvonalban mindig marad tartalék, amire már nem marad idő. Ennek az a célja, hogy maradjon a visszaútra egy kis kaland és kreativitás. A visszaút függ a társaság fizikai állapotától az időjárástól és a közösség által megbeszélt változtatásoktól. A túra útvonalára percre pontos menetrend készül. A pihenőket átlag 80 kilométerenként, a tankolásokat max 200 kilométerenként ütemezem. A menetrendet többé-kevésbé mindig sikerült tartanunk. A túra egy napos és egész nap tart. Az időpontot úgy választom, hogy jó hosszú napunk legyen a motorozásra. Ezért szeretem Szent Iván napjának környékét választani.

Kitűzött célok

A cél az, hogy ki-ki a maga erejéhez mérten annyit vállaljon, amennyit teljesíteni tud a túrából, és közben a megtett kilométerekkel fejlődjön a motoros tudása. Nem cél végignyelezni a túrát. Normális tempóban vállalható módon próbálunk haladni. Eközben igyekszünk segíteni a kevésbé tapasztaltaknak. Figyelünk egymásra és probléma esetén segítünk egymásnak. A túrához előzetes megbeszélés alapján bárhol, és bármikor fel és le lehet csatlakozni. Nem muszáj végigjönni rajta. Az elmúlt években a túrára az egész országból szoktak jelentkezni. Bárki jöhet, nincs megkötés. Maximum annyi, hogy olyan motorral jöjjön, ami jó műszaki állapotban van és tudja tartani a tempót.

A Közösségről pár szóban

2009 óta minden évben megszervezem a túrát. Az első túra óta a túrákon résztvevők magjából jó kis motoros közösség kovácsolódott. Ez az oldal részben ennek a közösségnek a támogatására készült. A túra különböző szakaszait e közösség tagjai vezetik fel. Ki-ki a maga szűkebb hazájában az általa jól ismert utakon vezeti a túrát. Ezen tagok a túra útvonalának kialakításában is jelentős szerepet vállnak.

Keress minket a Torig túra Facebook csoportban

Az alábbi cikkekben az elmúlt évek túráinak történetét olvashatod.

Torig túra 2025

Részletek
Írta: Torig
Kategória: Torig túra
Megjelent: 2025. április 01
Készült: 2025. április 01
Módosítás: 2025. április 10
Találatok: 196

Túrakiírás

Kedves Barátaim!

Idén ismét megszervezem nagy magyarországi gurulásomat a Torig Túrát.

A túra tervezett időpontja:
2025.06.21.

Indulás: Hősök tere 7:00-kor. Találkozó a szokott helyen a Műcsarnok melletti bringa tárolónál.

Jelentkezés a túrára nálam személyesen az elérhetőségeim valamelyikén név és valamilyen közvetlen elérhetőség (pl. telefon) megadásával lehetséges.

Bővebben: Torig túra 2025

Torig túra 2024

Részletek
Írta: Torig
Kategória: Torig túra
Megjelent: 2024. május 01
Készült: 2024. május 01
Módosítás: 2025. április 10
Találatok: 1747

Torig túra 2024 túrabeszámoló

Mondhatni meglehetősen eseménytelen volt a túra. Legalábbis majdnem az lett. Ennek ellenére gyorsulunk és öregszünk.

Nem tudom mi ez, átok vagy valami más, de Torig túra előtt az elmúlt években mindig történik valami esemény. Pár nappal korábban defektet kaptam egy szeg beleállt a kerékbe és kb egy hét alatt leeresztett. A gumis haveromnak van egy anyaga amit ráfúj a kerékre és látszik a buborék ahol ereszt. Valami olyan speckó anyag ami máshogy térhálósodik. Meglepődtem, mert én még a vizes medencére emlékeztem. Tudjátok, már a jövőben élünk. Ez a jövő! A Ma!

Aztán elmentem motorozni és elfogyott a kuplungolaj. A kuplung munkahenger hibásodott meg és isteni mazsola, hogy volt otthon még egy fél palack ásványi kuplung olajam, különben nem tudtam volna menni.

Egész héten gatyarohasztó meleg volt, erre reggel felkelek, esik. A francba! Mindegy! Nem vagyunk cukorból! Bár nem esett jól, hogy az egész heti motor takarításra keresztet vethetek.

Reggel 7 körül értem a Hősök terére ahova Attila érkezett 1200-as Honda robogójával. Most már abbahagyom az oltását. Két okból. Az egyik, hogy öregszünk és lassan értékelni fogom én is az automata váltót. Másrészt már majdnem minden nagyobb motormárka automata váltóval hozza ki a gépeit. Szóval a jövő Attilát igazolta. Ez lesz a trend. Viszlát kuplung!

Nem sokkal később befutott Laci és Móni a K1200S-el. Nem vártunk sokáig, elindultunk.

Úgy döntöttem, hogy kissé gyorsítunk a dolgon és megpróbálunk meglépni az eső elől. Na ez egész nap nem sikerült. Gyakorlatilag egész nap esett és mi együtt haladtunk az esővel. Akármit csináltunk, az eső utolért vagy utolértük. Szóval a motor szépségét kénytelen voltam elengedni, mert a túra végére iszonyat szutykos volt a gép.

Úgy döntöttem felveszem az esőruhát a világ leginnovatívabb találmányai közé közvetlenül a szeletelt kenyér, a Linux és a macskabejáró után.

Az útviszonyokban semmi változás nem volt a tavalyhoz képest. Ugyanaz a romló trágya mindenhol. Szörnyű. Lassan nem lehet idehaza motorozni, mert ma már enduróra van szükség. Tényleg ez lenne a jövő? Tényleg ez a szar az amire jutottunk? Hát nagyon lelombozó. Trizs után az út ami lecsúszott pár éve - írtam róla - ugyanúgy ott van hagyva. Komolyan! Eszem-faszom! Lecsúszik az út két széle, kirakják a terelőket és úgy hagyják. De nem ám csak egy helyen! Brutál ami kezd itt kialakulni. Mindenütt sárfelhordások. Na ja. Esett. Gomba illat. Na ja! Esett.

9 körül értünk Pásztóra a Csibébe. Attilának itt elfogyott a cérnája, úgyhogy világmegváltó beszélgetésbe kezdtünk. Attila felhozta a kismacska viccét. “Na még egy kicsit baszok aztán hazamegyek.” Így jár aki esőkabát nélkül indul el, aztán babonából nem megy vissza érte. Egyébként a Csibe cukrászdára elkezdtem haragudni. A búrkifli összement a felére. Ez elfogadhatatlan! Ekkora a csóróság már? Ehh! Mindjárt politizálni kezdek. Dávid már várt minket az új Multijával. Egész pöpec az a vas. Komolyan tetszik a csőrmester. :D

 

Bővebben: Torig túra 2024

Torig túra 2023

Részletek
Írta: Torig
Kategória: Torig túra
Megjelent: 2023. február 11
Készült: 2023. február 11
Módosítás: 2023. július 27
Találatok: 2977

Túrabeszámoló

A lábam miatt idény kicsit csúsztam a túra időpontjával és nem igazán volt lehetőségem felkészülni, gyakorolni a túrára. Úgy gondoltam majd rutinból menni fog. A lábam nagyon fura lett. A műtét eredményeként pont ahol a váltót húzom felfelé, onnan vágta ki az orvos az ízületet. Azt mondta, amelyik ízület nincs, az nem is fáj. Ebben igaza volt. Szerencsére ez nem okozott problémát a túra során. A másik gondom az volt, hogy túra előtt szerettem volna megcsináltatni a Tehénen az esedékes szelepbeállítást. A szervizben viszont azt mondták, hogy az első kerék csapágy tönkrement és sürgősen cserélni kell. Nofene. 11000 km-t bírt az új kerékcsapágy? Nem értem miért. Mindegy, ki kellett cserélni, úgyhogy egész héten rohangáltam csapágy és 21-es imbusz kerékkulcs után, hogy csütörtök este kicseréljem a csapágyat és összerakjam a gépet. Na, akkor derült ki, hogy a fékek a végét járják. Megmértem. A túrát ki kell még bírja, aztán cserés. Sajnos Dávid idén nem tudott hozzám jönni, hanem otthonról indult, ezért a szokottól eltérően egyedül indultam a túrára.

A találkozóhelyre tartva azon mélázom, hogy sorozatban ez lesz a 15. Torig túra. A Dózsán haladva vettem észre, hogy Csaba már előttem jár és fordul a fogatával. Aztán elment valahová a Műcsarnok mögé. Mindegy, majd előkerül. Leparkoltam a Műcsarnok parkolójában.

Bővebben: Torig túra 2023

Torig túra 2022

Részletek
Írta: Torig
Kategória: Torig túra
Megjelent: 2022. február 26
Készült: 2022. február 26
Módosítás: 2022. július 29
Találatok: 7185

Túrabeszámoló

Dávid az 1200-as Multival már előző nap megérkezett Ausztriából.

 

Bővebben: Torig túra 2022

Torig túra 2021

Részletek
Írta: Torig
Kategória: Torig túra
Megjelent: 2021. március 04
Készült: 2021. március 04
Módosítás: 2022. február 26
Találatok: 10945

Túrabeszámoló

Dávid már pénteken megérkezett Ebersteinből. Megkajáltunk aztán elmentünk várost nézni. A Citadellára szerettünk volna felmenni, de egész le volt zárva és még gyalog sem lehetett bemenni. Basszus! Itt a turisztikai szezon kezdete és a város legfrekventáltabb látnivalójának még a környékére sem lehet bemenni. Lehet nem követtem a híreket, de meglepődtem. Látszik, hogy szét van túrva a Citadella, de azért ki lehetett volna kerülni. Még a nagy sörnyitóig sem jutottunk be. Megpróbáltuk megkerülni. Lehetetlen.
Miért említem ezt meg itt? Egyrészt Dáviddal általában egy nappal korábban elkezdjük az átszellemülést. Másrészt kicsit unom az állapotokat amik az országban uralkodnak. E leírásban többször fogom említeni az állapotokat. Van ami javult, de van ami szembeszökően problémás.
Mindenesetre kolbászoltunk egy kicsit a városban. Minden vidéki barátomnak szoktam ajánlani, hogy töltsön el néhány napot Budapesten. A világ egyik legszebb városa. Érdemes Budapestet is megnézni. Szerintem szebb mint Bécs, Prága, Zágráb, Belgrád, hogy csak a fővárosokat említsem, de Krakkót és Brnót is mondhatnám. Benéztünk a Gül Baba türbéjébe és felgurultunk a Hármashatár-hegyre is a kilátóhoz.

Bővebben: Torig túra 2021

Torig túra 2020

Részletek
Írta: Torig
Kategória: Torig túra
Megjelent: 2020. április 24
Készült: 2020. április 24
Módosítás: 2020. június 12
Találatok: 10571

Túrabeszámoló

Reggel már 7 előtt odaértem a Hősök terére. Örültem neki, mert az elmúlt években valahogy mindig sikerült 5-10 percet késni. Odafelé elszörnyűlködtem az Ajtósi Dűrer sor állapotán, meg azon, hogy egy zöld lámpát nem sikerült kifognom.

Bővebben: Torig túra 2020

Torig túra 2019

Részletek
Írta: Torig
Kategória: Torig túra
Megjelent: 2019. január 22
Készült: 2019. január 22
Módosítás: 2020. február 14
Találatok: 10878

Túrabeszámoló

Kedves Barátaim. Sajnos elfoglaltságaim miatt nem volt időm a túra után megírni a túraleírást. Ezt most pótolom.

Bővebben: Torig túra 2019

  1. Torig túra 2018
  2. Torig túra 2017
  3. 2017.03.19 Szezonkezdő túra
  4. Torig túra 2016
  5. 2016.04.30 Galgaság-Börzsöny
  6. 2016.02.28 Szezonkezdő túra
  7. Torig túra 2015
  8. 2015.05.17 Gerecse kerülő motoros túra
  9. Torig túra 2014
  10. Sigabi futam 2011

Alkategóriák

Egyéb túrák

Ezen az oldalon a kisebb túrák leírásait találod meg.

1. oldal / 4

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

A kategória cikkei

  • Torig túra 2025
  • Torig túra 2024
  • Torig túra 2023
  • Torig túra 2022
  • Torig túra 2021
  • Torig túra 2020
  • Torig túra 2019
  • Torig túra 2018
  • Torig túra 2017
  • Torig túra 2016
  • Torig túra 2015
  • Torig túra 2014
  • Torig túra 2013
  • Torig túra 2012
  • Torig túra 2011
  • Torig túra 2010
  • Torig túra 2009

Legújabb cikkek

  • Torig túra 2025
  • KTM 1290 Super Adventure S (2024)
  • Torig túra 2024
  • Torig túra 2023
  • Torig túra 2022

Legolvasottabb

  • Régi Linux kernelek eltávolítása
  • Elindult az új oldal
  • Túra házirend
  • Fék-kuplung légtelenítés
  • Gyertya használat és hőérték

Visszaszámláló

Hivatkozások

  • Nevetek.com
  • Száguldás SE
Torig túra FB csoport
Back to top