Torig túra 2009, szeptember 13. Túrabeszámoló

Akkor egy kis Túra-összefoglaló a tegnapi túráról.

Végül 6:55-re értünk ki Burtonnal a Hősök terére. Innét A 2/a felé vettük az irányt, ahol Tökkezdő csatlakozott hozzánk. Bánkig a kissé hűvös reggelt tökéletes útviszonyok között tudtuk élvezni. Bánkon rövid 5 perces séta a tó mellett, majd közkívánságra beütemeztünk egy nem tervezett reggelit, ezért kicsit csúsztunk a menetrenddel. Aztán elkezdtem bénázni, és elvétettem az utat Romhánynál. Véletlenül Szátok felé indultunk el. Pár km után visszafordultunk és újra megtekintettük Romhány nevezetességeit és ezúttal már felvettük a jó irányt.

A helyi infrastruktúra sajátosságai miatt ezen a szakaszon nem a fő közlekedési útvonalakat használtuk, ezért néhol gyalázatos útminőséggel találkoztunk. Az ilyen utak láttán Demszky sírva könyörögne a receptért. A Romhány-Magyarnándor közti szakasz egy rémálom. Ez is a kaland tervezett része volt. Figyelmetekbe ajánlanám a Szente melletti rövid szerpentint. Aki járt már arra, az tudja miért. Olyan meredek emelkedőben ilyen hajtűkanyart még sehol nem láttam, mint ami ott van. Bár jobb lett volna az út! Cserháthaláptól már ki van táblázva az út Alsótold felé, innét jó az út, mert ez a fő közlekedési útvonal Balassagyarmat felé. Nemrég újították fel a szakaszt. Mivel a falvakban a helyi önkormányzat dolga az utak karbantartása, így a falvakban továbbra is horror az út. De a faluvége tábla után újra lehet vajon csúszni. Kb a Kutasói-Bokri elágazásig. Ezért úgy döntöttünk, hogy a csalinkázás és a reggeli miatti késést behozzuk és belehúzunk kicsit egy 80-100 km közötti tempóval, hogy Pásztóra idejében érjünk.

Herencsény és Kutasó közötti szakasz, gyönyörű erdei út. Jó minőségű aszfalttal és jó kis kanyarokkal.

A Bokri elágazás után már nem annyira jó az út. Itt figyelmet érdemel a Cserhátszentiván előtti bukkanó, (ahol akár repülni is lehet) és a falu előtti hegyről nyíló panoráma és az onnét levezető meredek út. (Aki nem ismerné, Cserhátszentivánon forgatták a Mázli című filmet.) Alsótoldtól Pásztóig szintén jó minőségű, itt-ott nyomvályús de gyönyörű erdei csapatás következett.

Pásztón (10:40-kor) végül is a Penny Market parkolójában álltunk meg. Ezt én toltam el. Amikor még utoljára voltam ott, akkor még Spar vagy mifene volt. Ezért Endrúz nem talált meg minket. MTS viszont igen. Innét irány a benzinkút.

Pásztótól nyugdíjas tempójú crusingolás Galyatetőig (12:00). Itt csoki és kóla, telefonos egyeztetések, majd tempósabb csapatás Kékestetőre, mert Endrúzék ott vártak minket. Itt már tudtuk, hogy davidzs-vel már nem tudunk találkozni, mert ők már messze jártak. Lecsúsztunk róluk.

Kékesen Többen csatlakoztak hozzánk. Felmentünk a torony mellé. Endrúz és MTS javaslatára kihagytuk a Tető éttermet és lementünk Mátraházára lángosozni. Valóban nagyon jó lángost és palacsintát adtak. Mivel mindenki jóllakott, és kis csúszás is volt, ezért a Szilvásváradi útról letettünk és mentünk Egerbe. Egerben (15:30) tankolás röfid pihenő és irány a Bükk. Az út valóban pályaminőségű volt, ezért felbátorodva húztuk a szarvát a gépeknek, az első kavicsfelhordásig.

Végül (16:50) körül megérkeztünk Lilafüredre, ahol Devyék már vártak minket. Sok fotó készült. Ezek egy részét Devy már felrakta. Nemsokára talán előkerülnek a többiek fotói is.

Lilafüredről a 3-as főúton lekísértük MTS-t és még sokakat Nyékládházáig. Ott tankolás és Endrúzt kísértük tovább egy darabon. Gyöngyösnél Tökkezdő is lecsatlakozott. Így maradtunk újra Burtonnal ketten.

Hazáig sima út volt, egyedül Gödöllő környékén volt vizes az aszfalt a korábban átvonult zápor miatt. Sajna a sárvédő hiánya miatt így is olyan volt nekem, mintha sáros eső esne. Budapest környékén fokozott rendőri jelenlét volt mindkét irányban. (Gondolom nem az ellopott autómat keresték ilyen nagy erőkkel.) Folyamatosan állítgatták meg a járműveket.

Budapestre érve már teljesen kifáradtunk. Úgy éreztük magunkat, mint akit rendesen elvertek egy husánggal. Kb este 9 felé értünk haza.

Végi gyönyörű napos, szélmentes időnk volt. A menetrendet is is sikerült többé-kevésbé tartani.

Jó volt!

Szóbeli dicséret Tökkezdőnek, aki gond nélkül lépte át a 800.-ik kilométerét, és Burtonnak, aki végig kitartott, bár már Egernél hulla volt!

Mindenkinek köszönöm a részvételt!

We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.